Adequaat Risicomanagement Systeem bij Dienstverlener VvAA met behulp van BWise GRC Software

‘s-Hertogenbosch, Nederland, 2013-03-14 10:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- BWise, een NASDAQ OMX onderneming, en wereldwijd marktleider op het gebied van Governance, Risicomanagement en Compliance (GRC) software is succesvol geïmplementeerd bij VvAA, ledenorganisatie en dienstverlener voor ruim 110.000 medici, paramedici, studenten en zorginstellingen. Met BWise® Risk Management heeft VvAA een adequaat risicomanagement systeem dat ook een solide basis biedt om te voldoen aan de Solvency II richtlijnen: Geautomatiseerde risicomanagement processen, objectieve control self assessments, automatische audit trails en een centraal overzicht in de organisatie dat aantoont dat risico’s zijn afgedekt. Risico’s aantoonbaar afgedekt In de Solvency II richtlijnen wordt voorgeschreven dat een verzekeraar moet voldoen aan één adequaat risicomanagement systeem. Met behulp van BWise heeft VvAA haar risicomanagement processen geautomatiseerd als onderdeel van de algehele governance structuur in de organisatie. Binnen VvAA zijn risico’s nu aantoonbaar afgedekt, is de objectiviteit van de controls verhoogd, kunnen issues effciënter worden opgevolgd en kunnen er automatische audit trails opgezet worden. Toekomstbestendige geïntegreerde software oplossing Jan de Jager, Manager Risk en Compliance VvAA Groep B.V., “BWise biedt VvAA een centraal overzicht van de risico’s en zorgt ervoor dat wij met onze control self assessments kunnen inzoomen op feitelijke controls. Dit verhoogt de objectiviteit en transparantie binnen VvAA voor wat betreft opvolging en vastlegging van risico’s en issues. Met BWise hebben wij een makkelijk te onderhouden en toekomstbestendige geïntegreerde software-oplossing in huis die ook kan voldoen aan onze toekomstige GRC initiatieven zoals internal audit en compliance.” Solvency II aanleiding tot actie Robert Pijselman, CEO BWise, “De implementatie bij VvAA is een mooi voorbeeld waar onze software onder andere voor bedoeld is. Transparantie en voorspelbaarheid staan bij VvAA hoog in het vaandel. Door de processen en procedures goed in kaart te brengen en daar om heen je controlemaatregelen en je risicobeheersing te structureren, zorg je voor een beheersbare en voorspelbare organisatie. Solvency II is voor VvAA een aanleiding geweest om met BWise samen te werken. Wij zijn trots dat het team van Jan de Jager zeer bewust is begonnen met een gedegen risicomanagement implementatie. Zo kan VvAA haar toekomstvisie stap voor stap verder invulling geven met andere initiatieven die worden ondersteund door BWise.” BWise is in mei 2012 overgenomen door NASDAQ OMX. BWise is onderdeel van Corporate Solutions, een onderdeel van NASDAQ OMX, en biedt bedrijven de mogelijkheid om de belangrijkste bedrijfsrisico's te volgen, te meten en te beheren - inclusief het risico van het niet naleven van wet- en regelgeving. Met de software oplossing van BWise wordt het management en directies ondersteunt bij het beter managen van de risico’s en het vergroten van de transparantie van hun organisaties. BWise is gepositioneerd in het leiderskwadrant van het Magic Quadrant for Enterprise Governance, Risk en Compliance (GRC) Platformen 2012. Vraag het rapport aan via www.bwise.nl.                    ### Over VVAA VvAA is een ledenorganisatie en dienstverlener die opereert in het hart van de gezondheidszorg in dienst van meer dan 105.000 professionals in de Nederlandse gezondheidszorg: medici, paramedici, studenten en zorginstellingen. VvAA biedt hen verzekeringen financiële diensten, juridisch advies, belastingadvies, praktijkfinanciering, vestigingsbegeleiding, opleidingen, unieke events en zakelijke groepsreizen én 'Arts en Auto', het maandelijkse magazine. VvAA is gevestigd in Utrecht en heeft regiokantoren door het hele land.Voor meer informatie, bezoek: www.vvaa.nl. Over BWise BWise, een NASDAQ OMX onderneming, is wereldwijd marktleider op het gebied van Governance, Risicomanagement en Compliance (GRC) software. Gebaseerd op een sterk fundament van business process management levert het BWise® GRC Platform software oplossingen voor Risk Management, Internal Control, Internal Audit, Compliance & Policy Management, IT GRC en Sustainability Performance Management. BWise ondersteunt organisaties bij het traceren, meten en managen van alle bedrijfsrisico’s in één geïntegreerd systeem. Op deze manier helpt BWise haar klanten om ‘in control’ te zijn en de juiste balans te vinden tussen bedrijfsprestaties en financiële- en reputatie risico’s. Met BWise kunnen klanten de corporate accountability verhogen en financiële-, strategische- en operationele efficiëntieverbeteringen realiseren. Op deze manier worden de bedrijfsprestaties geoptimaliseerd en de risico’s beheerst. Met behulp van templates en een best practice benadering ondersteunt BWise haar klanten om beter grip te krijgen op de risico’s en aanzienlijk te besparen op het voldoen aan regelgevingen zoals Europese Corporate Governance Codes, de FCPA en UK Bribery Act, Sarbanes-Oxley, ISAE3402/SAS-70, PCI-DSS, Solvency II, Basel II en III, Dodd-Frank en ISO-standaarden. BWise heeft kantoren over de hele wereld en voorziet in de GRC behoeften van honderden organisaties. Klanten van BWise zijn onder andere: adidas, AEGON, Ahold, AngloGold Ashanti, Connexxion, Health Alliance Plan (HAP) of Michigan, LeapFrog, Liebherr, Marathon Oil, Southern Company, Swiss Life en Transcontinental. Voor meer informatie, bezoek: www.bwise.nl Contact gegevens          BWise, a NASDAQ OMX company     Jan-Cees Polderdijk     Marketing Manager     073 - 646 4915     Jan-Cees.Polderdijk@bwise.com     www.bwise.nl

Deel: ' Risicomanagement Systeem bij Dienstverlener VvAA met behulp van BWise '