Haal alles uit je B2B Sales Portal

Met een B2B Sales Portal maak je sneller en gemakkelijker offertes met behulp van digitale tools. Zo ondersteun je je verkoopafdeling en klantenservice maximaal en kunnen deze teams meer tijd besteden aan taken die meer waarde toevoegen. 

Een online B2B Sales Portal kan door organisaties worden ingezet om een aantal belangrijke doelstellingen te bereiken:

  • Verbeter je omzet zonder je resources te verhogen 
  • Laat je inkomsten stijgen zonder groeiende overheadkosten
  • Stroomlijn je verkoopproces 
  • Realiseer meer omzet met minder inspanning
  • Verhoog de productiviteit van je salesafdeling

Met een Digital Sales Room zet je je accountadministratie op de automatische piloot en maak je leden van je salesteam vrij voor interessantere, hoogwaardige taken. Met behulp van zo’n digitaal verkoopkanaal, gekoppeld aan je B2B platform, heb je:

  • Een volledig klantbeeld binnen handbereik
    Bekijk klantspecifieke catalogi, prijzen, voorkeuren, bestelgeschiedenis, factuurstatus en communicatie allemaal op één plek.
  • Identieke, nauwkeurige informatie die je kunt delen met de klant
    Via een B2B Selfservice Portalkan je offertes, facturen, kortingen en updates direct delen met de klant. Zo hoeft jouw sales- of services-afdeling geen tijd meer te besteden aan het opzoeken van de orderstatus of prijsgeschiedenis.
  • Altijd foutloze bestelprocessen
    Digitaliseer je offerte- en onderhandelingsproces, inclusief goedkeuringen, zodat klanten met vertrouwen bestellingen kunnen plaatsen en eenvoudig met één klik kunnen nabestellen.
  • Je verkoop op topsnelheid
    Ontvang direct bericht over nieuwe aanvragen, verstuur offertes in enkele seconden, automatiseer herinneringen voor uitstaande acties en communiceer efficiënt met (potentiële) klanten via de chatfunctie in je portaal.
  • Direct inzicht in genomen en nog te nemen acties
    Ontvang direct bericht over nieuwe aanvragen, bekijk de realtime status van goedkeuringen van klanten en automatiseer herinneringen voor uitstaande acties.

Integraties

In een B2B Sales Portal breng je alle data van je kritische applicaties voor je B2B e-commerce samen met één connected commerce back-end. Het platform werkt moeiteloos samen met je ERP- en CRM-systemen vanwege onze headless- en API-first aanpak. Zo kun je automatisch informatie synchroniseren tussen systemen die zijn ontworpen voor complexe B2B use cases. Met de portal hou je bovendien leveranciers en distributeurs up-to-date met API-productfeeds, en maak je rechtstreeks verbinding met ERP’s van klanten met behulp van een Open Catalog Interface (OCI).

Orders digitaliseren

Een ander voordeel van B2B Sales Portals, zoals bijvoorbeeld die van Propeller, is dat je offline bestellingen in een handomdraai kunt digitaliseren. Veel B2B-zaken gebeuren nog steeds persoonlijk en via de telefoon. Nu kun je klantencatalogi, prijzen en de ordergeschiedenis gebruiken om gesprekken snel om te zetten in digitale offertes. Je kunt offertes rechtstreeks naar de gepersonaliseerde selfserviceportalen van klanten sturen voor goedkeuring. 

  • Zorg dat selfservice en verkoopgestuurde business niet langer silo’s zijn
  • Maak met slechts een paar klikken digitale offertes
  • Laat klanten direct offertes bekijken en verifiëren

Beheer eenvoudig al je accounts

Met de onderhandelingsgeschiedenis en accountinformatie binnen handbereik is samenwerken met klanten nog nooit zo eenvoudig geweest. Blijf op de hoogte van noodzakelijke acties met een overzicht van uitstaande en voltooide zaken voor alle accounts. 

  • Bekijk snel de status van alle accounts
  • Automatiseer herinneringen voor uitstaande offertes 

Vraag je manager eenvoudig goedkeuring om kortingen te mogen geven aan klanten.

Nieuwsbank.nl
Logo