DS Groep beste bedrijf in Kunststofbranche

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

Rotterdam, 20161101 -- DS Groep BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de categorie Kunststof. Het bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering en een uitstekende reputatie. ‘DS Groep weet zijn omvangrijke vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een topaanbieder in de markt van kunststof halffabricaten en eindproducten.’

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in DS Groep een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘In een markt die continu in beweging is, weet DS Groep uitstekend te anticiperen op nieuwe ontwikkelingen en is het zijn concurrenten vaak een slag voor.’

Vanaf 2001 zijn de zes dochterbedrijven samengevoegd onder de DS Groep. Bewust is de regionale structuur gehandhaafd. ‘De voordelen hiervan zijn duidelijk: regionale aanwezigheid, kennis van de regionale markt, een hoog gunningseffect, snelheid van leveren en – door de bedrijfsomvang – een breed assortiment’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Dankzij de groepsvorm is DS Groep een krachtige en grootschalige speler, terwijl men ook het voordeel heeft dat men dicht bij de klant zit. Klant- en servicegerichtheid staan dan ook hoog in het vaandel, met hoge kwaliteit als resultaat. Om dit kwaliteitsniveau te kunnen garanderen, houdt DS zoveel mogelijk zaken in eigen hand. Dat is ook de reden dat het met eigen transport werkt, want juist tijdens het transport is de kans op beschadiging het grootst.’

Continue ontwikkeling

Maatwerk kenmerkt de productie; vrijwel alles wordt op specificatie uitgeleverd. Zwaan: ‘Hierin loopt DS Groep voorop in de markt. Dit in combinatie met de landelijke spreiding brengt het succes. Deze onderneming weet goed waar zij mee bezig is en heeft een goede kijk op de toekomst. Groei blijft een ambitie, maar dan wel beheerst. Langetermijnvisie en continue ontwikkeling, ook gericht op de online mogelijkheden, hebben de focus.’

De jury is van mening dat DS Groep op al deze gronden kan worden uitgeroepen tot winnaar in de Kunststofbranche en tevens in aanmerking dient te komen voor de Nationale Business Succes Award 2016. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper.’

DS Groep BV is opgericht in 1991, maar vindt zijn oorsprong al in 1983. Het bedrijf is gevestigd in Apeldoorn, telt circa 50 medewerkers en is in heel Nederland actief.

Meer informatie: www.ds-groep.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL7, zondags om 12:55 uur.

Deel: ' DS Groep beste bedrijf in Kunststofbranche '