Intertek vergroot programma's voor procesverificatie en testen van plasticmaterialen binnen automobielindustrie

Nieuwe wetgeving van de Europese Gemeenschap, EC 443/2009, stelt strengere eisen aan passagiersauto's wat betreft CO2-uitstoot. Intertek helpt de automobielindustrie aan deze eisen te voldoen.

GELEEN, Nederland--(BUSINESS WIRE)-- 20100921 --

Intertek, de toonaangevende aanbieder van kwaliteit- en veiligheidsoplossingen aan een breed scala van industrie over de hele wereld, heeft verificatieprogramma's opgestart voor de “verwerkbaarheid” een prestaties van materialen in de automobielindustrie. Via deze nieuwe mogelijkheden worden bedrijven binnen de automobielindustrie geholpen bij het gebruiken van nieuwe lichtgewicht materialen, composieten en verbindingen en het naleven van de geïntegreerde aanpak van de EG wat betreft het verminderen van de uitstoot van CO2. Intertek ondersteunt onderzoek naar en ontwikkeling van nieuwe materialen door het aanbieden van materiaalverwerking in laboratoria, prestatie-onderzoeken en certificeringsprogramma's.

Het programma is ontwikkeld voor leveranciers van ruwe polymeren, chemische middelen, toeleveranciers en autofabrikanten, zodat deze kunnen reageren op de snelle ontwikkelingen op de huidige markt voor materialen voor de automobielindustrie.

Intertek's wereldwijde programma's voor het testen van de “verwerkbaarheid” van materialen en het doen van onderzoek ondersteunen de automobielindustrie bij het verlagen van doorlooptijden bij de ontwikkeling van nieuwe materialen, bij ontwerp en bij de productie. Bovendien helpen de programma's bij het vaststellen van de materiaalprestaties, duurzaamheid en productie-eisen van plastics en composieten voor de automobielindustrie. Door deze diensten zijn klanten in staat vast te stellen welke lichtgewicht materialen optimaal zijn voor verwerking en succesvolle verkoop.

Materiaalonderzoeken en programma's van Intertek op het gebied van plastics en polymeren helpen bij het onafhankelijk beoordelen van prestaties en gedrag van materialen volgens de specifieke eisen van de automobielindustrie. Intertek gebruikt spuitgietmachines waarmee materialen kunnen worden opgeschaald tot standaard monsterformaten of tot onderdelen op ware grootte (zoals bijvoorbeeld bumpers). In het laboratorium worden prestaties, duurzaamheid en produceerbaarheid onderzocht aan de hand van prototypes van de polymeren materialen.

Meer informatie over Intertek en haar diensten op het gebied van materialen voor de automobielindustrie:

Meer informatie over Intertek en haar diensten op het gebied van plastics voor de automobielindustrie:

Over Intertek

Intertek (ITRK.L) is een toonaangevende leverancier van oplossingen voor kwaliteitscontrole en veiligheid voor klanten in een breed scala aan industrieën over de gehele wereld. Van auditing en inspectie tot testen, kwaliteitsbewaking en certificatie, de mensen van Intertek werken continu om de producten en processen van haar klanten te verbeteren en zo aan hun succes op de wereldmarkt bij te dragen. Intertek heeft de expertise, middelen en wereldwijde aanwezigheid om haar klanten te ondersteunen door middel van een netwerk van meer dan 1000 laboratoria en kantoren en meer dan 26000 mensen in meer dan 100 landen over de hele wereld. Bezoek www.intertek.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Aanvragen vanuit de automobielindustrie:
Eric Ris, Business Development Director EMEA Analytical Services
Telefoon: +31 (0) 88 126 8888
eric.ris@intertek.com
Chantal Haarmann, Marketing Executive Analytical Services
Telefoon: +31 (0) 88 126 8888
chantal.haarmann@intertek.com
Erik Holladay, Global Marketing Director, Analytical Services
Telefoon: +1 713 407 3500

erik.holladay@intertek.com

Ticker_symbol LSE:ITRK