zonnemodules van REC op nummer één in onafhankelijke terreinprestatietest van Photon

SANDVIKA, Noorwegen--(BUSINESS WIRE)-- 20110905 --

De zonnemodules van REC stonden op nummer 1 tijdens de eerste zes maanden van een vergelijkend kwaliteitsonderzoek dat gedurende een jaar wordt gevoerd door het toonaangevende handelstijdschrift Photon.

De zonnemodules van REC genereerden tussen januari en juni gemiddeld 6 procent meer elektriciteit dan 46 andere modules die deelnemen aan de test. “We zijn verheugd dat de zonnemodules van REC het beter blijven doen dan andere toonaangevende merken. Hierdoor krijgen de consumenten het vertrouwen dat ze eisen bij de keuze van een moduleleverancier”, aldus Luc Graré, Senior Vice President, Sales and Marketing, Cells and Modules, van REC Solar. De modules van REC zijn ontworpen om goed te presteren zelfs wanneer er weinig licht is, vooral tussen januari en maart. De resultaten tonen aan dat consumenten 6 procent meer elektriciteit krijgen van een REC-module dan van gelijkaardige producten van concurrerende merken.

De terreinprestatietest van Photon meet hoeveel kilowattuur elektriciteit een module genereert tijdens één jaar in reële omstandigheden op het terrein. Drie modules van elke leverancier worden getest in een buitenlocatie in Duitsland. De Photon-test is momenteel de meest erkende terreinprestatietest die internationale merken van zonnemodules over verschillende jaren met elkaar vergelijkt. Aan de hand van een wetenschappelijke methodologie helpt de test consumenten de beste moduleleverancier te kiezen op basis van de productprestaties op het terrein. De testresultaten ondersteunen de financiële aantrekkelijkheid van de REC-modules, terwijl de bijkomende opbrengsten de consumenten een sneller rendement bieden.

De REC-modules stonden de voorbije achttien maanden voorop in de Photon-test.

Over REC

REC is een toonaangevende, verticaal geïntegreerde speler in de sector van de zonne-energie. Het bedrijf bevindt zich bij's werelds grootste producenten van polysilicone en platen voor zonnetoepassingen en is een snel groeiende producent van zonnecellen en –modules. Daarnaast is REC ook betrokken bij projectontwikkelingsactiviteiten in specifieke segmenten van fotovoltaïsche panelen. REC werd in 1996 opgericht in Noorwegen. Het internationale bedrijf in zonnepanelen stelt wereldwijd zo’n 3.900 mensen tewerk en behaalde in 2010 een omzet van ongeveer 1,7 miljard EUR. Surf naar www.recgroup.com voor bijkomende informatie over REC.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6846673&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
REC Solar France SAS