KS Profiel Best Presterende Werkgever 2016 in Stalen profielen

Succesvol Nederland presenteert de beste bedrijven van Nederland; elke zondag op RTL7, 10.25 uur.

MOERDIJK, 20160725 -- KS Profiel BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot Best Presterende Werkgever 2016 in de Stalenprofielenbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘KS Profiel weet zijn enorme vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een prachtig en goed geleid bedrijf.’

KS Profiel startte veertig jaar geleden met de verkoop van standaardprofielen. De markt ontwikkelde zich snel en klanten wilden meer maatwerk. Het bedrijf reageerde daarop met het aanbieden van specifieke bewerkingen zoals gaten en sleuven ponsen, inline laserlassen en het aanbrengen van omgezette uiteinden. Inmiddels levert KS Profiel een breed scala aan open en gesloten profielen in ontelbare uitvoeringen, met een enorme variëteit aan ponspatronen en in iedere gewenste seriegrootte. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in KS Profiel een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij KS, want men is continu bezig zijn producten en diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Hecht team

Als werkgever onderscheidt KS Profiel zich met name door het gerichte aannamebeleid en het vertrouwen die het de medewerkers geeft, wat voor een zeer laag personeelsverloop en ziekteverzuim zorgdraagt. Een aantal jaar terug nam Leendert Noordzij dit grote en ultramoderne bedrijf over van zijn vader. ‘Noordzij is een werkgever nieuwe stijl’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Wars van hiërarchie en een groot voorstander om al zijn medewerkers – in alle disciplines – veel verantwoordelijkheid te geven. Hierdoor is de laatste jaren een hecht team ontstaan, hetgeen het bedrijf geen windeieren heeft gelegd. Gedurende de crisisjaren zijn nieuwe markten aangeboord en is men projectmatig gaan werken. Deze omslag  mag een prestatie worden genoemd.’

Enige jaren geleden is besloten om een eigen R&D-afdeling op te zetten. Hiermee heeft KS Profiel een strategische wending gegeven van een productiegericht bedrijf naar een full-service dienstverlener. Zwaan: ‘Hierdoor heeft KS Profiel zich nog hoger in de keten van het gehele proces geplaatst. Deze R&D-afdeling adviseert nu klanten hoe deze tot betere en vaak ook goedkopere producten en processen kunnen komen – iets wat zeer gewaardeerd wordt.’

KS Profiel BV is opgericht in 1975 en is gevestigd in Moerdijk. Het bedrijf heeft circa 120 medewerkers en is wereldwijd actief. ‘KS Profiel is in alle opzichten een outperformer die zich realiseert dat medewerkers het werkelijke kapitaal van de onderneming vertegenwoordigen en daarmee de terechte winnaar van de award voor Best Presterende Werkgever in deze branche!’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.ksprofiel.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.

Deel: ' KS Profiel Best Presterende Werkgever 2016 in Stalen profielen '