Wilmar Best Presterende Werkgever in Tropische oliën- en vetten

Wilmar Europe Best Presterende Werkgever bij Arbeidsmarkt TV

ROTTERDAM, 20160628 -- Wilmar Europe is door het Nationale Business Succes Award Instituut Arbeidsmarkt uitgeroepen tot Best Presterende Werkgever in de Tropische oliën- en vettenbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevend bedrijf met een zeer sterke positionering. ‘Wilmar Europe weet zijn brede vakkennis uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waarbij duurzaamheid van mens en natuur hoog in het vaandel staat. Hierdoor scoort Wilmar zeer hoog op klanttevredenheid en wordt het gezien als een van de beste en meest vooruitstrevende bedrijven op dit gebied.’

Wilmar Europe (2005), gevestigd in Rotterdam, is onderdeel van Wilmar International Ltd, één van de grootste, beursgenoteerde ondernemingen op de aandelenbeurs van Singapore en marktleider in Azië in agrarische grondstoffen. Wilmar’s activiteiten bestaan voornamelijk uit handelen in en het raffineren van plantaardige oliën en vetten, en het vervaardigen van oleo-chemische producten en biodiesel. Wilmar Europe heeft circa 300 medewerkers en is actief in heel Europa.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Wilmar Europe een stabiele, vooruitstrevende organisatie, die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Wilmar, want men is continu bezig zijn producten en diensten te verbeteren en optimaal af te stemmen op de wensen van de klant.’

Zeer laag personeelsverloop en ziekteverzuim
Als werkgever onderscheidt Wilmar zich volgens de Nominatiecommissie door zijn gerichte aannamebeleid en het vertrouwen en de verantwoordelijkheid die het zijn medewerkers geeft. Dit zorgt voor een zeer laag personeelsverloop en ziekteverzuim. ‘De leiding bepaalt op basis van externe en interne informatie een uitdagende koers en draagt deze uit, motiveert, luistert en gaat de consequenties niet uit de weg. Daarbij wordt de waardering voor de verschillende groepen belanghebbenden – klanten, leveranciers, partners, medewerkers, bestuur, financiers en maatschappij – in balans gehouden’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie.

‘Vanuit HR-beleid wordt vooral gestuurd en gericht op het opleiden en laten ontwikkelen van de medewerkers. Ontplooiing en meegroeien met de organisatie staat hoog in het vaandel. Mensen enthousiast maken en houden. De filosofie hierbij is dat uiteindelijk de mens de onderscheidende factor is. Hier wordt ook op gestuurd. In de praktijk betekent dit luisteren, kijken en praten. Veel trainen, opleiden en goed kijken waar de mensen het beste op hun plek zitten.’

‘In feite draait alles om communicatie en wederzijds begrip’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Wat wil de organisatie en wat wil de mens. Als daar een goede match in gevonden is, schep je positieve energie en positieve resultaten. Zorg voor elkaar. Wilmar is absoluut een bedrijf waar de mens centraal staat en veel aandacht krijgt. Professioneel en altijd in ontwikkeling. Kortom, de terechte winnaar van de award voor Best Presterende Werkgever in deze branche!’

Meer informatie: www.werkenbijwilmar.nl

Over Arbeidsmarkt TV
Arbeidsmarkt TV is het eerste multimediale platform met een eigen televisieprogramma, online recruitment portal en social media-inzet om werkgevers en werkzoekenden te verbinden, te inspireren en te stimuleren om het beste uit zichzelf te halen. Arbeidsmarkt TV vloeit voort uit de missie van het Nationaal Business Succes Award Instituut (NBSA). Het NBSA richt zich met zijn activiteiten op duiding van succesfactoren, kennis over succes delen en het eren van succesvolle bedrijven. Het NBSA organiseert daartoe sinds 2011 onder meer de grootste ondernemersprijs van Nederland, met een hoofdprijs van 100.000 euro. Deze werd voor de editie 2015 uitgereikt door Jan Peter Balkenende.