Activiteiten SGP Europees Parlement .

24 January, 2020

Beschikbaar budget: € 0,00
bert-jan.ruissen-office

heeft deze pitch aangemaakt:

bert-jan.ruissen-office

Hier een vooruitblik op activiteiten eind januari 2020 van Bert-Jan Ruissen, SGP Europarlementslid. Bel of mail voor meer info: voorlichter Kees Bos, gsm 0032 470 473 183

Landbouwborrel over robots en drones

dinsdag 28 januari, 19u, Restaurant Be Burger; Luxemburgstraat 43

Robots en drones zijn de toekomst voor het boerenbedrijf, maar hoe? Bert-Jan Ruissen (SGP) organiseert dinsdag Brusselse "Landbouwborrel" rond het thema Smart farming. Expert Sjaak Wolfert (van Wageningen Universiteit en Research) spreekt om 19 uur over 'Slimme Landbouw- en Voedselproductie - de rol van technologie en data in het sluiten van kringlopen'. Iedereen is welkom vanaf 18.30 uur in restaurant Be Burger, Luxemburgstraat 43 in Brussel. Aanmelden niet nodig.  De landbouwborrel wordt roulerend georganiseerd door Nederlandse leden van de Europarlementscommissie voor Landbouw, onder wie ook Annie Schreijer-Pierik en Jan Huitema.

Conferentie over slimme landbouw

woensdag 29 januari 09.45u, Europarlement zaal 1 A 2;

Wat gaat de Europese Commissie doen om smart farming te stimuleren? Wat kan slimme techniek en digitalisering bijdragen van boer tot bord? Op uitnodiging van Bert-Jan Ruissen (SGP) spreekt EU-commissaris voor Landbouw Janusz Wojciechowski (PL, ECR) woensdag op de high level conferentie over Smart Farming in het Europees Parlement. Meerdere experts komen aan het woord en enkele slimme tools zijn te bezichtigen. Meer info over het programma hier. Aanmelden via communications@IoF2020.eu; Zie hieronder de poster met meer informatie.

Europarlement stemt over Brexit-akkoord

woensdag 29 januari 18u, Europarlement, plenair;

Het Europees Parlement stemt woensdagavond over de zogeheten Withdrawal Agreement om de Brexit mogelijk te maken. "Het is jammer dat Verenigd Koninkrijk vertrekt uit de EU, maar de Britten hebben er het recht toe", zegt Bert-Jan Ruissen (SGP). "De Britse premier doet alsof alles nu geregeld is, maar dit akkoord is pas het begin van lastige onderhandelingen over de nieuwe samenwerking. Ik heb grote zorgen over de Nederlandse vissers, agri-exporteurs en andere handelaren", zegt Bert-Jan Ruissen. "We delen tenslotte wel een Noordzee, veel verkeer en handelsstromen. Dat moet snel en goed geregeld."

Eiwit uit de suikerfabriek

Vrijdag 30 januari 10u, Noordzeedijk 113 Dinteloord.

Een suikerbiet blijkt meer te kunnen leveren dan suiker. Het groene blad biedt ook eiwitten, voor talrijke producten bijvoorbeeld in vleesvervangers. Bert-Jan Ruissen bespreekt deze nieuwe techniek vrijdag bij de suikerfabriek van Cosun in Dinteloord (NB). Bert-Jan Ruissen is daar als mede-onderhandelaar voor het nieuwe Gemeenschappelijk Landbouwbeleid (GLB) en lid van de Europarlementscommissie voor Landbouw. Hij bekijkt daar onder meer de vergistingsinstallatie, agrofoodpark en het Cosun Innovation Center.

EN VERDER...

Aandacht voor het christelijk onderwijs

Dinsdag 4 februari, Europees Parlement

In het toenemend atheïstisch Europa, wil de SGP het christelijk onderwijs helpen verankeren. Europarlementslid Bert-Jan Ruissen (SGP) ontvangt daartoe dinsdag 4 februari de VGS (Vereniging voor Gereformeerd Schoolonderwijs) voor een conferentie in het Europees Parlement in Brussel. Voorzitter Pieter Moens van het college van bestuur van de VGS zal daar een getuigenis overhandigen aan Bert-Jan Ruissen.

Donatiebedrag Donateur

Op de hoogte blijven van wat er speelt op Nieuwsbank.nl?? Blijf op de hoogte

Reageer op dit bericht

0 Reacties

Deze website is nog in testfase. Opmerkingen zijn welkom. Klik hier.