Feedback
Orikami is door Quote benoemd tot één van de 25 meest veelbelovende startups van Nederland .

21 January, 2020

Beschikbaar budget: € 0,00
christine

heeft deze pitch aangemaakt:

christine

Orikami is een van drie gezondheidszorg bedrijven benoemd tot een van de 25 veelbelovende startups van Nederland. Orikami ontwikkelt digital biomarkers die gebruik maken van data en AI om tot inzichten over gezondheid te komen. Orikami werkt samen met diverse universiteiten om ervoor te zorgen dat hun producten nuttige en betrouwbare inzichten leveren.

Orikami ontwikkelt digitale biomarkers om de gezondheidszorg te personaliseren. Dit gebeurt door medische systemen en veel voorkomende digitale apparaten zoals mobiele telefoons te gebruiken voor dataverzameling. Sensoren in mobiele telefoons en fitness trackers verzamelen data waarna kunstmatige intelligentie dit omzet in inzichtelijke informatie over de gezondheid van de gebruiker. Mensen met een chronische ziekte en hun behandelend arts kunnen die relevante informatie gebruiken om een persoonlijk zorgplan op te stellen.

Orikami is opgericht in Nijmegen in 2011 door Bram den Teuling en Andres Lamont, beiden afgestudeerd aan de Radboud Universiteit.. Ondertussen is Orikami uitgegroeid tot een bedrijf met 26 medewerkers met een missie om voor 2030 100 miljoen mensen toegang te geven tot gepersonaliseerde gezondheidszorg door middel van digitale producten van Orikami.

‘’Data in de gezondheidszorg worden onderbenut’’, zegt oprichter en CEO Bram den Teuling. ‘’Onze datawetenschappers maken gebruik van kunstmatige intelligentie om de overvloed aan door mobiele apparaten en medische systemen verzamelde data om te zetten in inzichtelijke informatie voor artsen en patiënten. In de toekomst zullen behandelingsrichtlijnen vervangen worden door persoonlijke informatie die ons inzicht geeft welke ingrepen wel of niet werken en hoe goed ze werken. Dit biedt de patiënten goede zorg op het juiste moment. Wij zijn op dit moment hard aan het werk om dit toekomstbeeld waar te maken.’’

Donatiebedrag Donateur

Op de hoogte blijven van wat er speelt op Nieuwsbank.nl?? Blijf op de hoogte

Reageer op dit bericht

0 Reacties

Deze website is nog in testfase. Opmerkingen zijn welkom. Klik hier.