Theatersportwedstrijd Voorburg

Zaterdag 28 februari 2015: Improvisatietheater: De Tegenpartij versus The Big Mo

VOORBURG, 20150208 -- Op zaterdag 28 februari nemen de theatersporters van De Tegenpartij het op tegen de profs van The Big Mo. Het wordt een verrassende avond. Niet alleen omdat improvisatietheater altijd al onvoorspelbaar is, maar ook omdat The Big Mo deels met poppen gaat spelen.

Wil je eens wat anders? Heb je genoeg van bankhangen, ballet of klassiek toneel? Laat je door de theatersporters van De Tegenpartij verwennen met een heerlijk avondje improvisatietheater. De verwachtingen zijn hooggespannen. De Tegenpartij speelt namelijk tegen en met The Big Mo, een gezelschap theatersporters dat van hun hobby hun beroep heeft gemaakt.

Theatersport
De televisieprogramma's De Lama's, De Vloer op en De grote improvisatieshow zijn afgeleid van theatersport. De Engelsman Keith Johnstone bedacht theatersport aan het eind van de jaren zestig van de twintigste eeuw. Hij combineerde elementen uit sport met improvisatietheater. Dat maakt een avond hoe dan ook spannend en vermakelijk. Twee teams dagen elkaar uit en spelen korte, afwisselende scènes met iedere keer een opdracht. Het publiek mag bijvoorbeeld roepen waarover de scene moet gaan of in welke filmstijl moet worden gespeeld. Rechters houden in de gaten of alles volgens de regels verloopt. In tegenstelling tot De Lama's, is theatersport zelden plat en nooit beledigend.

De Tegenpartij
De Tegenpartij is de oudste theatersportvereniging van Voorburg en omstreken. Een wisselend team van ongeveer vijftien spelers improviseert er al jaren op los. Inmiddels heeft De Tegenpartij ( https://www.tegenpartij.com ) een grote schare fans. Die komen onder andere genieten van mooie, emotionele scènes en van de slimme, elegante vindingen van de spelers.

The Big Mo
Elf jaar geleden richtte een oud speler van De Tegenpartij zijn eigen groep op met een mix van improvisatietheater en cabaret. Inmiddels maakt The Big Mo ( https://www.thebigmo.nl ) improvisatietheater op maat voor bedrijven en scholen. Natuurlijk spelen ze ook nog geregeld wedstrijden. En wat is er dan mooier dan uitkomen tegen je oude club!

Theatersport: De Tegenpartij tegen The Big Mo
Datum: zaterdag 28 februari 2015, 20.30-22.30 uur (zaal open 20.00  uur)
Plaats: Amco-theater, Burgemeester Feithplein 97, Voorburg
Entree: 7,50 euro per persoon (reserveren aangeraden, want vol=vol)