Sonoco-Alcore gaat Europese kartonprijzen verhogen

BRUSSEL--(BUSINESS WIRE)-- 20110210 --

Sonoco-Alcore S.a.r.l. zal met ingang van 28 februari 2011 de prijzen voor alle ongecoate recycleerbare kartonkwaliteiten verhogen met 50 euro of £45 per ton op alle Europese markten en voor alle zendingen.

“Wij blijven nog steeds werken onder inflatoire omstandigheden, “aldus Adam Wood, vicepresident van Sonoco-Alcore Europe. “De prijzen van gerecycleerd papier stijgen nog steeds, wereldwijd gestuurd door vraag en aanbod, en dit in combinatie met de stijging van de prijs van stijfsel en andere cruciale materialen dwingt ons deze verhogingen door te berekenen aan onze klanten. Wij zijn nog steeds niet volledig hersteld van de grondstofprijsstijgingen in 2010, zelfs niet met de kostenverlagingsprogramma’s die wij hadden geïmplementeerd. Wij kunnen de omvang van deze stijgingen niet langer aan.”

“Onze koker- en kernactiviteiten zijn ook negatief beïnvloed door deze gebeurtenissen en we zullen deze kartonprijsstijgingen weer moeten doorgeven aan onze klanten. Onze klanten erkennen dat wij geprobeerd hebben de impact hiervan zoveel mogelijk te beperken maar dergelijke niet eerder voorgekomen omstandigheden bieden ons weinig alternatieven,” vult Wood aan.

Sonoco-Alcore S.a.r.l. is volledig eigendom van Sonoco (NYSE: SON) en beheert 30 koker- en kernfabrieken en zes papierfabrieken op het Europese vasteland en in het Verenigd Koninkrijk.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Sonoco