Breng Caesar naar Huis op Blu-Ray - RISE OF THE PLANET OF THE APES

Evolutie wordt Revolutie in de alom geprezen $432 miljoen wereldwijde publiekstrekker die in december overal ter wereld verkrijgbaar zal zijn op Blu-ray, DVD en Digital Download

LOS ANGELES, Californië (VS)--(BUSINESS WIRE)-- 20111018 --

Een enkele daad van zowel mededogen als arrogantie leidt tot een ongeëvenaard gevecht wanneer RISE OF THE PLANET OF THE APES wereldwijd debuteert op Blu-ray, DVD en Digital Download op 13 december in Noord-Amerika en vanaf 7 december in andere landen. Het Oscarprijzen winnende visual effects team dat de werelden van Avatar en Lord of the Rings tot leven bracht, levert nieuwe spectaculaire hoogstandjes – een CGI-aap die op dramatische wijze, niet eerder vertoonde emotie en intelligentie aan de dag legt, en heldhaftige gevechten waarvan de onzekere eindbestemming van de mensheid en primaten afhangt.

Rise of the Planet of the Apes Blu-ray and DVD (Photo: Business Wire)

James Franco (127 uur) speelt als Will Rodman, een neuro-wetenschapper die in San Francisco woont en een geneesmiddel probeert te vinden tegen de ziekte van Alzheimer door proeven te nemen op chimpansees en die menselijke intelligentie te geven. Nadat de baby van een proefdier, Caesar, een wees wordt, besluit Will die thuis met zijn aan de ziekte van Alzheimer lijdende vader (John Lithgow; “Dexter”) groot te brengen. Wat eenvoudig begint als een voortzetting van zijn experiment wordt al gauw een probleem voor Will omdat Caesar bij hem wordt weggehaald en naar een onderkomen voor primaten gaat. Naarmate de intelligentie van Caesar blijft groeien, begint hij het leiderschap over de andere apen op te eisen, wat uiteindelijk leidt tot de RISE OF THE PLANET OF THE APES.

In deze blockbuster vol ‘special effects’ die door Rupert Wyatt werd geregisseerd (The Escapist), spelen Freida Pinto (Slumdog Millionaire), Brian Cox (Red), Tom Felton (Harry Potter films) en Andy Serkis (The Lord of the Rings trilogie) fantastische, grensverleggende ondersteunende rollen. De Blu-ray DVD met de RISE OF THE PLANET OF THE APES bevat enorm veel extra's zoals vervallen scenes, commentaren en nog veel meer.

** De exacte productconfiguraties verschillen per land **

RISE OF THE PLANET OF THE APES Blu-ray + Digital Copy (Noord-Amerika)

• Hoofdfilm
  • Vervallen scenes
    • Op Alpha wordt geschoten
    • Will vergadert met laboratoriumassistenten
    • Will ontdekt dat Caesar puzzels heeft opgelost
    • Caesar speelt met een fiets
    • Caesar staat stil bij zijn identiteit
    • Caesar bijt de vinger van zijn buurman af
    • Will negeert de risico's van een besmetting met gemuteerde virussen via de lucht
    • Rodney geeft Caesar een koekje
    • Rocket wordt door Dodge natgespoten
    • Caesar vernietigt het laboratorium en Koba die probeert wraak te nemen op Jacobs
    • Caesar duwt tegen een helikopter
    • Koba met een jachtgeweer
  • Een voorspelling van de toekomst
  • Gevangenneming van Caesar – van het script naar het doek
  • Het genie van Andy Serkis bestuderen
  • Een nieuwe generatie apen
  • Doorbreken van grenzen van vastleggen van bewegingen
  • Doorbreken van nieuwe geluidsbarrières: Het componeren van muziek en geluid voor Rise of the Planet of the Apes
  • Gegevens over apen
    • Chimpansee
    • Gorilla
    • Orang-oetangs
  • Audiocommentaar van regisseur Rupert Wyatt
  • Audiocommentaar van Writers Rick Jaffa en Amanda Silver
  • Characterconcept kunstgalerij
  • Drie theatrale trailers

Twentieth Century Fox Home Entertainment

Twentieth Century Fox Home Entertainment, LLC (TCFHE) is een erkende internationale marktleider en een dochteronderneming van Twentieth Century Fox Film Corporation, een bedrijf van News Corporation. TCFHE vertegenwoordigt 75 jaar aan innovatieve en bekroonde films van Twentieth Century Fox en is het internationale marketing-, verkoop- en distributiebedrijf voor alle Fox film- en televisieprogramma's, acquisities en originele producties op DVD, Blu-ray Disc Digital Copy, Video On Demand en Digital Download. De onderneming brengt ook wereldwijd alle producten voor MGM Home Entertainment uit. Elk jaar introduceert TCFHE honderden nieuwe en verbeterde producten, die zij aanbiedt aan de detailhandel, variërend van groothandelaren en magazijnclubs tot speciaalzaken en e-commerce wereldwijd.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50022774&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Media-info voor Noord Amerika bij:
Fox:
Kavita Smith, 310-369-8435