Diamond Dash nu ook als App - Wooga brengt populaire social game uit voor iOS

• Berlijnse ontwikkelaar lanceert topgame wereldwijd in de App Store
  • iPhone en iPad versie van de social game klassieker vandaag geïntroduceerd in Parijs
PARIJS--(BUSINESS WIRE)-- 20111207 --

Diamond Dash, het populairste arcadespel op Facebook, is nu gratis te downloaden in de App Store. Vanaf vandaag biedt Wooga, de op twee na grootste ontwikkelaar van social games ter wereld, Diamond Dash aan voor de iPhone, iPod touch en iPad. Dit spannende spel kwam eerst uit op Facebook, waar het maandelijks meer dan 10 miljoen mensen wist aan te trekken. Vandaag liet het bedrijf de nieuwe versie van deze spelklassieker live zien tijdens de grootste internetconferentie van Europa: Le Web in Parijs.

Diamond Dash, het spannende 60 seconden spel van Wooga, daagt spelers uit om zoveel mogelijk groepen edelstenen van dezelfde kleur weg te spelen. In wekelijkse toernooien kunnen vrienden tegen elkaar strijden om de hoogste score en worden de beste drie spelers beloond met een felbegeerde gouden, zilveren of bronzen medaille. Door de iOS versie met Facebook te verbinden en automatisch te laten synchroniseren, zijn de wekelijkse toernooien nu via meerdere platforms te bereiken.

Sinds de lancering in maart van dit jaar heeft Diamond Dash meer dan 25 miljoen mensen veel plezier gebracht en in augustus 2011 werd het geëerd met de European Games Award as beste social game. Het staat momenteel in de top 10 social games op Facebook

In de Diamond Dash versie voor de iPhone, iPod touch en iPad zijn de illustraties en bediening geoptimaliseerd naar de maatstaven van de nieuwste hardware, waardoor liefhebbers hun favoriete spel nu ook onderweg kunnen spelen.

Voor afbeeldingen in hoge resolutie, de trailer en om het spel te downloaden:

Features:

• Automatische vergelijking van scores en sociale interactie met vrienden via Facebook Connect
  • Verkrijgbaar in 120 landen en negen talen (Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands, Pools, Portugees, Spaans en Turks)
  • Regelmatige updates met nieuwe spelinhoud

Diamond Dash is nu verkrijgbaar als gratis download voor iPhone, iPod touch en iPad.

Over Wooga:

Wooga, opgericht in 2009 in Europa´s technologie-hub Berlijn, is de op twee na grootste ontwikkelaar van social games ter wereld. Wooga creëert kwalitatief hoogwaardige games voor Facebook en iOS, met speciale aandacht voor de emotionele karakterontwikkeling, gebruiksvriendelijkheid en een uitstekende lokalisering in zeven talen.

Wooga heeft zich ten doel gesteld om innovatieve en originele games voor spelers van alle leeftijden te ontwikkelen en miljoenen spelers over de hele wereld bij elkaar te brengen door een wereld van games. Wooga´s gratis Facebook games worden maandelijks door meer dan 34 miljoen actieve spelers gespeeld, waarvan 70% vrouw. Wooga´s games genereren omzet door de verkoop van interactieve goederen: zo hebben Monster World spelers bijvoorbeeld al meer dan 28 miljoen toverstokjes gekocht, wat Wooga tot ´s werelds grootste leverancier van interactieve toverspullen maakt. Wooga is ook een wereldleider op het gebied van de ontwikkeling van geavanceerde technologieën die het mogelijk maken dat miljoenen mensen online social games spelen met hun vrienden.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=50094138&lang=nl

CONTACT:
Head of PR & Partnerships