Op expeditie over de wereldse Amsterdamsestraatweg

UTRECHT, 20170913 -- Op 23 september pakt ondernemersvereniging Hart voor de Straatweg uit en organiseert een heuse expeditie over de Amsterdamsestraatweg. Een dag om de straat te ruiken en te proeven en te genieten van leuke acts, muziek en shows. Met een grote Straatwegpuzzel zijn mooie prijzen te winnen!

Waar gaan we heen?

“We gaan letterlijk op expeditie”, vertelt Susan van Duuren, winkeleigenaar en bestuurslid van Hart voor de Straatweg. Samen met adviseur Jorine de Soet is zij de drijvende kracht achter de organisatie van de avontuurlijke dag. “Deze dag is er heel veel te beleven op de Amsterdamsestraatweg. Er kan worden gepuzzeld, waarmee je mooie prijzen kunt winnen. Je kunt ontdekken waarom bepaalde bedrijven er van oudsher gevestigd zijn en maak je kennis met nieuwe winkels die werken aan duurzaamheid, groen en gezond. Waarom kozen deze jonge ondernemers voor de Straatweg?”

Ontdekkingsreis

Tijdens de expeditie kan het publiek echt op ontdekkingsreis: proeven, ruiken en leren, met daarbij leuke en verrassende acts, muziek en shows. Ook aan de allerkleinsten wordt gedacht. “Het is een uitstapje voor het hele gezin”, vult verenigingsvoorzitter Arvid Dam aan. “De Straatweg is van en voor alle tijden, een smeltkroes van winkels, dienstverlening, smaken en culturen, letterlijk een wereldse straat.”

Wat gaan we doen?

De dag start om 11:00 op de Plantage, waar burgemeester Jan van Zanen samen met HvdS-voorzitter Arvid Dam het feest opent. Op het podium op de Plantage zijn de hele dag onder meer optredens te zien van een Shantikoor, zanger Mike Hofstede, Dansschool Fred, Modeshows van Francis Mode en Terre des Hommes en Urban Dance Center. Aan het einde van de feestelijke dag worden hier de prijswinnaar van de grote puzzelactie bekend gemaakt. Op de Amsterdamsestraatweg staan op zes plekken levende standbeelden en kan de puzzel worden opgelost en loopt de drumband van de Abcouder Harmonie heen en weer.

Op expeditie over de wereldse Amsterdamsestraatweg

Deel: ' Op expeditie over de wereldse Amsterdamsestraatweg '