FAMILIA (Directe Democraten) wil spoedige redding sector kinderopvang

DEN HAAG, 20130410 -- FAMILIA MAXIMA wordt zo spoedig mogelijk dochteronderneming van EUROPOLIS N.V. om de sector weer gezond te maken en daarmee de honderdduizenden huishoudens van gezinnen met kinderen van dienst te kunnen zijn.

Crisismanager Rob Schuyt, voormalig CFO van Spyker N.V. (SAAB) is sinds maart 2013 in dienst bij Estro. Deze beheerder met 600 kinderdagverblijven en 5800 medewerker(st)ers gaat gebukt onder een afnemende vraag naar kinderopvang, zoals dat bij de andere aanbieders ook het geval is. In 2012 trad investeerder Providence bij een herfinanciering terug om plaats te maken voor een consortium van zeven banken en enkele investeerders, waaronder KKR en Bayside Capital. De groep heeft de omzet- en winstcijfers over 2012 nog niet gepubliceerd. In 2011 bedroeg de omzet €250 mln. Hoe groot het verlies van Estro is, is niet bekend.

De Tweede Kamer maakt zich grote zorgen over de sector

FAMILIA (Directe Democraten) heeft de afgelopen jaren zeer regelmatig aan de bel getrokken bij de Tweede Kamer en bij de NMa, zoals blijkt uit de eerdere persberichten bij Nieuwsbank.

Rob Schuyt is vandaag benaderd om te zorgen dat de kinderopvangondernemingen van Estro en ook andere grote aanbieders in de sector kinderopvang tot bundeling van krachten komen en zich verzamelen onder de naam FAMILIA MAXIMA als een dochteronderneming van EUROPOLIS N.V.

Informatie over de voortgang is te vinden op www.30miljard.nl (LAATSTE NIEUWSBERICHTEN).

The Breeding Swan - EUROPOLIS - TCS Fund

Op 22 april 2013 vindt bij de ondernemingskamer de behandeling plaats van de verweerschriften die zijn ingediend in de zaak van SNS Reaal.

Op 22 mei 2013 vindt de hoorzitting plaats bij De Nederlandsche Bank over de bezwaren die zijn ingediend tegen het besluit van DNB van 27 januari 2013 dat voorafging aan de onteigening door de Minister van Financien op 1 februari 2013 van SNS Reaal.

Het private initiatief van The Breeding Swan - EUROPOLIS - TCS Fund was al in het jaar 2011 bij de Minister van Financien bekend en had in de jaren 2011 en 2012 uitgewerkt kunnen worden en gebruikt kunnen worden voor het structureel oplossen van problemen van zwakke landen en van zwakke banken in Europa.

De implementatie van het initiatief tot EUROPOLIS N.V. moet alsnog z.s.m. plaatsvinden zo wordt op 22 april 2013 en 22 mei 2013 bepleit bij de Ondernemingskamer en bij DNB.

De advocaten die voor de diverse gedupeerden uit binnen- en buitenland optreden werken samen om tot een goed resultaat te komen in de lopende procedure. Duidelijkheid zal er al voor de zomer kunnen zijn als de knopen worden doorgehakt.

De Tweede Kamer speelt hierbij een belangrijke rol.

Deel: ' FAMILIA (Directe Democraten) wil spoedige redding sector kinderopvang '