Boek 'De Supermarktleugen' legt supermarkt op het hakblok


Boerenbedrog en verkooptrucs

BILTHOVEN, 20140203 -- De Supermarktleugen (Die Supermarkt-Lüge) is geschreven door de Duitse journalist Jörg Zipprick, die al heel wat kritische titels op zijn naam heeft staan. De vertaling is van Jacques Meerman en om het boek geschikt te maken voor de Nederlandse markt, zijn delen van de tekst aangepast en aangevuld door Will Jansen. Samen leggen ze alles uit over vernuftige marketingtechnieken, keurmerken, clean labeling, E-nummers, kindermarketing en etikettentaal.

Vanaf het moment dat je je winkelwagentje of je mandje pakt, is er over je koopgedrag nagedacht. Van voor naar achter lopen we aan de leiband. Alles is er op gericht om ons meer te laten kopen dan we van plan waren. Zelfs als je denkt dat je er totaal niet gevoelig voor bent, zul je dingen lezen die je niet voor mogelijk had gehouden. Maar 't is niet allemaal kommer en kwel: Ook in het boek een uitgebreide uitleg over zaken waar je op kunt letten bij het kopen van wijn, vlees, vis en groente en fruit.

De Supermarktleugen is te bestellen op:
https://www.desupermarktleugen.nl
en vanaf 6 februari in de boekhandel.

Titel: De Supermarktleugen, 160 pagina's
Auteurs: Jörg Zipprick en Will Jansen
Prijs: € 12,50
ISBN: 97890 77788 41 7


Deel: ' 'De Supermarktleugen' legt supermarkt op het hakblok '




Lees ook