Burkely winnaar in Lerentassenbranche

Succesvol Nederland presenteert de beste bedrijven van Nederland; elke zondag op RTL7, 10.30 uur

Rotterdam, 20160825 -- Burkely BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Lerentassenbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Burkely BV weet zijn enorme vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een bedrijf waar Nederland trots op mag zijn.’

Burkely BV is een in- en exportbedrijf in tassen en klein lederwaren, met als voornaamste afzetmarkt de landen van de Europese Unie. Het bedrijf levert onder andere portefeuilles, portemonnees, organisers en tassen in diverse concepten, kwaliteiten en kleuren. Klanten zijn voornamelijk grootwarenhuizen en retailers. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Burkely BV een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Burkely, want men is continu bezig zijn producten en diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Hoge kwaliteit

De productie vond vroeger uitsluitend in Nederland plaats, maar tegenwoordig wordt het overgrote deel uit het buitenland geïmporteerd. De jury prijst met name de hoge kwaliteit van de producten. ‘Burkely biedt bijvoorbeeld een prachtig ontworpen en geproduceerde tas tegen een zeer aantrekkelijke prijs; daarin ligt zeer zeker de kracht van deze dynamische onderneming’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Na een moeilijke periode is het bedrijf weer helemaal terug. Door het recente faillissement van V&D heeft Burkely dan een belangrijk verkoopkanaal verloren, de energieke manager, Preben Horsten, heeft zich hierdoor niet uit het veld laten slaan. Met nieuwe concepten en producten zet hij in op groei, met als ambitie: Europa veroveren. Horsten wordt daar zeker toe in staat geacht; zijn drive en enthousiasme zullen dit merk nog heel veel gaan brengen de komende jaren.’

Voor diverse warenhuizen, zoals HEMA, maakt Burkely private-label producten. Ook worden cliëntspecifieke ontwerpwensen altijd meegenomen in de productieprocessen. Zwaan: ‘Het credo de klant is koning staat hier dan ook torenhoog op nummer 1. In Nederland is Burkely verreweg de grootste private-labelproducent. Dat is op zich al awardwaardig.’

Burkely BV is opgericht in 2000, maar vindt zijn oorsprong al in 1944. Het is gevestigd in Goirle, telt 13 medewerkers en is zowel in Nederland als in België actief. Burkely heeft nauwe banden met het familiebedrijf Horsten Lederwaren. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Zonder twijfel de winnaar in deze branche!’

Meer informatie: www.burkely.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.

Deel: ' Burkely winnaar in Lerentassenbranche '