Wolfgang & Memphis halen Thaise rapsterren naar Nederland voor opnames

Dj’s en producers uit Purmerend trekken miljoenen televisiekijkers in Thailand

PURMEREND, 20170925 -- De in Thailand razendpopulaire dj’s en producers Wolfgang & Memphis zijn in oktober met vijf Thaise rappers in Nederland om acht videoclips op te nemen. Het duo heeft in Thailand twee videoclips uitgebracht met rap van de Thaise supersterren Twopee Southside & Khan Thaitanium, samen goed voor bijna meer dan een miljoen views op youtube. De opname "Marokko" van 15 september samen met de Nederlandse rappers Lijpe, Ismo, Soufian Eddyani en Mocromaniac is nu al een hit.

[Wolfgang & Memphis in Thailand]

De uit Purmerend afkomstige Wolfgang & Memphis zijn in Thailand vele malen populairder dan in Nederland. Zo draaiden ze in een Thaise club voor een publiek van 1500 man en op een festival met 10.000 bezoekers in het grootste Waterpark van Thailand. Tijdens een presstour die samen met kledingmerk Yeyo Colombia was opgezet, kregen ze maar liefst 18 interviewverzoeken waarvan acht live op televisie werden uitgezonden. Een van die interviews trok een live publiek van maar liefst 2,5 miljoen mensen.

Tijd om de aandacht weer op Nederland te richten. Op 15 september verscheen een nieuwe videoclip online met de Nederlandse rappers Lijpe, Ismo, Soufian Eddyani en Mocromaniac. Deze clip werd binnen een week al ruim een half miljoen keer bekeken. In de clip draait het om hard werken in Nederland, sparen en terug naar je vaderland "Marokko" of je eigen land uiteraard, voor vakantie of om te emigreren. Refrein: "Eventjes geduld en dan ben ik hier weg".

Wolfgang & Howard D - Marokko ft. Ismo, Lijpe, Soufiane Eddyani, Mocromaniac, Memphis

Eind oktober komen vijf Thaise rappers naar Nederland om met Wolfgang & Memphis acht videoclips te gaan filmen, te weten TwoPee Southside, Khan Thaitanium, Fiixd, J$R en Jayrun. Tijdens de opnameperiode zijn Wolfgang & Memphis beschikbaar voor interviews.

‘Er vroeg bij zijn, dit is de kracht van Wolfgang & Memphis,’ zegt Lennox Lampkin (Wolfgang). ‘Artiesten koppelen is een zware taak, iedereen heeft immers een drukke agenda, eigen releases en optredens om zich om te bekommeren.’

Wolfgang & Memphis kennen elkaar inmiddels 11 jaar. ‘Het is onverwacht snel gegaan, we hadden de vaart in Thailand nooit aan zien komen, het uitgewerkte plan met dezelfde strategie als in eigen land ging opeens tien keer zo snel in Thailand. Nu komt ook in eigen land de vaart erin: De nieuwe clip is trending #3 in Nederland en trending #6 in Belgie al vanaf dag twee.’ Het wordt voor Memphis steeds moeilijker te combineren met zijn ook nog succesvol verhuisbedrijf VerhuisMeesters.com.

De heren zijn niet alleen bezig met Thailand & Nederland. De grootste Nigeriaanse artiesten zoals Patoranking, Bracket en Kiss Daniel werken al samen met de dj's. Voor de Franse markt hebben ze een track met Mokobe, bekend van Magic System (113), die eind oktober uitkomt. Wolfgang & Memphis hebben als dj's in een hele korte periode flinke stappen gemaakt.

Via hun website www.connected31.com kunnen de dj's geboekt worden voor een show.

Twopee Southside ft Wolfgang, Khan Thaitanium & Memphis - Not a love song (Official MV)

Twopee Southside ft Wolfgang & Khan Thaitanium - Forgotten (Official MV)

[Wolfgang & Memphis in Thailand 1] whitespace [Wolfgang & Memphis in Thailand 1]

[Wolfgang & Memphis in Thailand 1]