Zesde editie Mode March in Architectuurinstituut Rotterdam


Mode bruist in Rotterdam op stock sample sale van meer dan 40 modeontwerpers op 900m2

ROTTERDAM, 20090813 -- Op vrijdagavond 28 augustus vindt de zesde editie van Mode March plaats in het Nederlands Architectuurinstituut in Rotterdam. Mode March begon als 'stock sample sale' van jonge en gevestigde modeontwerpers en is met vijf edities niet alleen uitgegroeid tot d sample sale van Nederland, maar ook tot een inspirerend evenement vol mode. In het NAi, een markant gebouw ontworpen door Jo Coenen gelegen naast het Museumpark is ruimte voor maar liefst 900m2 mode. In deze bijzondere omgeving verkopen meer dan 40 modeontwerpers hun kleding, accessoires, stoffen en monstercollecties en wordt een unieke selectie van de ontwerpers gepresenteerd.

De zesde editie van Mode March brengt weer een uniek aanbod van modeontwerpers samen, zoals Martine Viergever, Jeroen van Tuyl, Mad, Eleonore de Ruuk, Vlieger & Vandam en Der Kommissar! Meer dan 40 Nederlandse ontwerpers zijn van de partij met een uniek aanbod en voor ieder wat wils: voor vrouwen, mannen en zelfs voor kinderen (Buisjes en Beugels, Miss BonBon). Ook deze editie doen naast de modeontwerpers een aantal bekende Rotterdamse modezaken mee. Deze keer zijn dat: Van Dijk, Bags and the City, SHPPR en Margreeth Olsthoorn

Uiteraard draait ook deze editie niet om verkoop alleen. De ruimte in het NAi, die mede ingericht wordt door het interieur styling duo Friedamaria, bruist naast verkoop ook van de andere activiteiten; Unieke stuks van ontwerpers als Nederlands talent Elsien Gringhuis en And Beyond en de zojuist in Antwerpen afgestudeerde Irina Shaposhnikova worden op unieke wijze gexposeerd op een semitransparante, futuristische `catwalk' uitgelicht met de sfeervolle Living Colors LED-lampen van Philips. De `candyguy' van Nederlands topontwerper Jan Taminiau heeft een selectie `couture candy' te koop. Muziek, videopresentaties en andere verrassingen maken de avond tot een `koopavond deluxe'. Wil je van dat alles even bijkomen, dan kan dat met een lekkere cocktail op het speciale `Place du March'.

Meer dan architectuur
Het NAi blijkt mede met samenwerkingen als Mode March meer dan een architectuur instituut of een museum, maar een voor iedereen toegankelijke culturele instelling waar op verschillende manieren aandacht wordt besteed aan de ontworpen omgeving. In het NAi worden belangrijke archieven en collecties bewaard en toegankelijk gemaakt voor het publiek. Het instituut voorziet in mogelijkheden voor onderzoek en biedt een platform voor discussie. Met tentoonstellingen en publicaties wil het NAi zowel het professionele werkveld als het grote publiek informeren, inspireren en stimuleren. Vond de tweede editie nog plaats in het restaurant en foyer van het NAi, voor de zesde editie vormt Zaal 1 de thuisbasis.

Your World
Voor de organisatie van het evenement krijgt Mode March hulp van de jongeren van Your World, het project van Rotterdam, Culturele Jongeren Hoofdstad 2009. Zij waren zeer welkom in het team dat geleid wordt door organisatoren Esme Umarella en Joost van Gorsel. Beiden vormen tevens een `dynamic duo' met een jongere. Het `dynamic duo'-project is bedoeld voor jongeren die hun talenten willen ontwikkelen om en zo hun kansen in de maatschappij optimaal kunnen benutten. Iedere jongere wordt gekoppeld aan een volwassene om zo samen kennis te delen, elkaar te inspireren en ervaring op te doen. Iedereen kan een dergelijk duo vormen en Mode March ondersteunt dit initiatief van harte. Meer informatie over Your World is te vinden op www.your09.nl


VIP Shopping Hour
Wil je dit alles niet missen en de eerste keus hebben tijdens de `stock sample sale'? Koop dan een kaartje voor het VIP Shopping Hour. Bezoekers met een kaartje voor het VIP Shopping Hour kunnen een uur eerder terecht en krijgen een waanzinnige goodiebag met o.a. een kledingstuk van Mad!

De voorverkoop van de VIP Shopping Hour kaarten vindt plaats bij SHPPR, Van Oldenbarneveltstraat 113, 3012 GS Rotterdam


MODE MARCH 6 | VRIJDAG 28 AUGUSTUS 2009
17:00u tot 18:00u: VIP Shopping Hour, toegang 7,50 euro, VVK wordt bekend gemaakt.
18:00u tot 22:00u: toegang 2 euro

LOCATIE
Nederlands Architectuurinstituut
Museumpark 25
3015 CB Rotterdam

Iconique Fashion Magazine werd in 2000 opgericht door Joost van Gorsel en hij was daarmee een pionier van online mode magazines. Inmiddels is het magazine uitgegroeid tot een internationaal geprezen, online podium voor mode en kunst (www.iconique.com). Daarnaast biedt Iconique creatieve (grafische) oplossingen en advies gericht op de mode- en luxe-industrie (www.iconique-studio.com).

Stylevation Army is een stylingbureau gericht op vormgeving en productie van modeshoots, modeshows, commercials en evenementen. Daarnaast houdt het bureau zich bezig met het positioneren van ontwerpers en kledingmerken op de modemarkt (www.stylevationarmy.com).
Stylevation Army is in 2005 opgericht door Esme Umarella. Sinds januari 2007 is zij mede-eigenaar van SHPPR (www.shopperrotterdam.nl).

Meer informatie:
www.mode-marche.com


Deel: ' Zesde editie Mode March in Architectuurinstituut Rotterdam '




Lees ook