Zweedse innovatieve bureaulamp Flyte een lust voor het oog

HAARLEM, 20170410 -- Laat het maar aan de Zweden over om van een alledaags product als een peertje een hippe, vooruitstrevende lamp te creëren. De Zweedse ontwerper Simon Morris is verantwoordelijk voor een knap staaltje design dat zelfs iets magisch heeft. Want hoewel de Flyte er misschien uitziet als een simpele gloeilamp, is het dat allerminst. Het is namelijk een zwevende bureaulamp!

Zwevende kunst voor op uw bureau
De zwevende bureaulamp Flyte is een lust voor het oog. Maar hoe blijft zo’n lamp nou zweven? Eigenlijk is het een stuk simpeler dan u wellicht denkt. Door een magnetisch veld boven de voet van de lamp, blijft het peertje één tot twee centimeter boven de voet hangen. Met een kleine aanraking op de voet gaat de lamp al aan. En daar komen geen batterijen aan te pas! De energiezuinige LED lampjes in het peertje worden van stroom voorzien door inductie. De LED lampjes zijn bovendien zo zuinig dat ze maar liefst 50.000 uur meegaan. Dat wil zeggen dat u 11 jaar lang, 12 uur per dag uw lamp aan kunt hebben voordat de LED lampjes leeg zijn.

[Zweedse innovatieve bureaulamp Flyte een lust voor het oog]

Zweeds design
De Flyte is ontworpen door de Zweedse ontwerper Simon Morris en ook in het ontwerp zie je dan ook Zweedse elementen terug. Zo is de voet gemaakt van duurzaam eiken, essen of walnoot hout en is de lamp multifunctioneel! De voet van de lamp kan namelijk ook gebruikt worden om uw smartphone op te laden.

Een goede eerste indruk
Als u ergens binnenkomt, heeft u vrijwel direct een mening over die plek; of het nou een huis, café of kantoorruimte is. De inrichting, het kleurgebruik en natuurlijk de verlichting zijn allemaal onderwerpen die uw mening een bepaalde richting in duwen. Met de Flyte op uw bureau maakt u ongetwijfeld een goede eerste indruk bij potentiële klanten en relaties.

De Flyte is verkrijgbaar bij Officecity voor 299 euro.

Officecity Kantoormeubelen

Deel: ' Zweedse innovatieve bureaulamp Flyte een lust voor het oog '