Speedheat introduceert nieuw verwarmingspaneel

SCHOONDIJKE, 20170503 -- De kamer verwarmen via de wanden? Dat kon sinds vorig jaar al met de WallBuddy van Speedheat. Het succes van het infraroodproduct bracht het bedrijf ertoe om de WallBuddy ook in een kleinere variant op de markt te brengen. De 600 x 600 mm panelen zijn met ingang van deze maand te koop.

Het concept is even simpel als doeltreffend: vervang de radiatoren in huis door verwarmingspanelen. “Radiatoren geven convectiewarmte. Die stijgt op, waardoor je veel warmte verliest. Een verwarmingspaneel is als een zon: die geeft infrarood stralingswarmte. Je verwarmt dus niet de ruimte, maar de personen en objecten in die ruimte”, vertelt Jeanine Prang, algemeen directeur van Speedheat Nederland.

Nieuw: WallBuddy 600 x 600 mm
Vorig jaar lanceerde Speedheat de WallBuddy, zoals het verwarmingspaneel heet, in een 1200 x 600 mm variant. Het werd een veel gevraagd item. Met name in kleine ruimtes, zoals slaapkamers, studeerkamers, serres en zolderkamers; ruimtes die je snel en onafhankelijk van de rest van het huis wilt kunnen verwarmen of waar extra warmte nodig is. “De WallBuddy is bovendien ideaal in het voorjaar. Als de hoofdverwarming al uit staat en u toch wat extra warmte in huis wilt hebben.”

[Speedheat introduceert nieuw verwarmingspaneel]
Klik op de afbeelding voor een grotere weergave (Foto WallBuddy in eigendom van Speedheat)

Gegarandeerd veilig
Bijzonder aan de panelen van Speedheat is dat ze met 500 Watt/m2 een lager vermogen hebben dan veel andere systemen, die soms meer dan 1.000 Watt/m2 zijn. “Wij wilden een gegarandeerd veilig, kindvriendelijk en verantwoord systeem op de markt zetten. Onze panelen warmen snel, maar zullen nooit te heet worden. Afhankelijk van de grootte van de te verwarmen ruimte, kies je voor een klein of groot paneel; of voor een combinatie daarvan.”

Nieuwe stap naar All Electric Living
Speedheat was twintig jaar geleden een van de de eerste leveranciers van elektrische vloerverwarming in Nederland. Ook in all electric living, wonen en werken zonder fossiele brandstoffen te hoeven gebruiken, werpt Speedheat Nederland zich weer op als pionier. Zo is het Speedheat systeem het eerste elektrische vloerverwarmingssysteem dat is opgenomen in de BCRG Databank. “Gas raakt op. Steeds meer mensen raken ervan doordrongen dat ze hun huis op een alternatieve manier zullen moeten gaan verwarmen. Met onze vloerverwarming en de WallBuddy bieden we daarin dat alternatief, voor grote en kleine ruimtes.”

Meer informatie over Speedheat vloerverwarming staat op www.speedheat.nl

Deel: ' Speedheat introduceert nieuw verwarmingspaneel '