Laminaat Garant zorgt voor spetterende prijzen in Harderwijk

Harderwijk, 20140521 -- Laminaat Garant heeft afgelopen week de deuren van haar eerste vestiging geopend aan de Luttekepoortstraat 47a in Harderwijk. Met een frisse en eigentijdse winkel introduceert Laminaat Garant een nieuwe manier van outlet verkoop in Nederland. Een duizelingwekkend aanbod van laminaat- en PVC vloeren tegen outlet prijzen, maar wel in een hip en eigentijds jasje.

Wanneer je de winkel aan de Luttekepoortstraat in Harderwijk binnenkomt wordt je enigszins overvallen door het enorme aanbod. De hele zaak staat vol met pallets waarop de meest uiteenlopende laminaatsoorten gepresenteerd worden. Maar een team van ervaren en goed onderlegde medewerkers helpen je snel en eenvoudig wegwijs door het grote aanbod.

Outlet 2.0

Een aantal jaren geleden beperkte outlet verkoop zich met name tot de “kleinere beurs”, geeft Rob de Vries, bedrijfsleider van Laminaat Garant aan. Maar inmiddels is iedereen op zoek naar de beste deal. “Als ik op zaterdag naar de Action of Lidl ga dan staat daar inmiddels ook de grootste BMW op de parkeerplaats”.

Laminaat Garant speelt met haar concept in op deze ontwikkeling. “Wij verkopen laminaat- en PVC vloeren van € 4,99 per m2 tot € 55,00 per m2. Vervolgt de Vries zijn verhaal. Het gaat ons niet om feitelijk de laagste prijs, maar om het aanbieden van het grootste “van-voor verschil”. Iemand die bij ons een vloer koopt voor € 5,00 per m2 koopt een vloer die normaliter € 10,00 of € 15,00 per m2 kost. Maar iemand die bij ons een vloer koopt van € 50,00 per m2 koopt een vloer die bij een ander soms wel € 75,00 of € 100,00 per m2 kost. Dat is één van de belangrijkste pijlers onder ons “Outlet 2.0 concept”.

Uitgebreide service

Een ander belangrijk punt is de bijna oneindige service. Bij veel outlet centers is de service bijna net zo laag als de prijs. Er wordt vaak ingespeeld op het: “wat-kunt-u-nu-verwachten-voor-deze-prijs-principe”. Bij Laminaat Garant werkt dit toch net even anders.

De crisis heeft ons toegestaan om een team van medewerkers aan te trekken met ruime ervaring. In ons adviesteam zitten mensen die al ruim 25 jaar in de branche actief zijn, hierdoor zijn wij in staat om de klant een advies te geven op “vakhandel niveau”. Laminaat Garant onderscheid zich hiermee van andere outlet centra, maar vooral ook van bijvoorbeeld de bouwmarkten. Vertelt de Vries vol enthousiasme.

Maar wij hebben ook geïnvesteerd in leenaanhangwagens die de klant bij aanschaf van een vloer gratis mag gebruiken. Met meer dan 100 soorten laminaat op voorraad is dit natuurlijk erg makkelijk. Maar wil de klant de spullen liever thuisbezorgd krijgen dan is dat ook geen probleem. Laminaat Garant heeft namelijk een eigen bezorgdienst die uitlevert tot 21.30 uur.

Dit is nu precies zo’n voorbeeld waarvan ikzelf zeg: Ja, dat is outlet 2.0. Vervolgt de Vries. Veel gezinnen bestaan tegenwoordig uit tweeverdieners. Bestel je een vloer, dan moet één van beiden een dag vrij nemen wanneer de vloer thuisbezorgd wordt. Bij Laminaat Garant hoeft dat dus niet, wij bezorgen de vloer simpelweg wanneer u klaar bent met werken en dus thuis bent. Een kleine moeite maakt in dit geval een groot verschil!

Cash & Carry, Bezorgen en ook een legservice.

Laminaat Garant heeft ruim 100 soorten laminaat- en PVC op voorraad, maar het totale assortiment telt meer dan 1.500 soorten. Deze zijn bijna allemaal op staal aanwezig in de winkel en terug te vinden op de website www.laminaatgarant.nl.

Wij hebben een breed en eigentijds assortiment op voorraad in de winkel. Wanneer de klant dit wenst kan het ook direct meegenomen worden. Laminaat Garant heeft afspraken gemaakt met haar leveranciers waardoor het resterende assortiment binnen 2 tot 3 werkdagen afgeleverd is in Harderwijk. Op basis van dit assortiment is dat uniek in Nederland vertelt de Vries vol trots. “Wij zijn met recht de grootste en de goedkoopste”.

Wil de klant vervolgens dat het laminaat ook door ons gelegd wordt, dan kan dit ook. Wij hebben een eigen legservice met ervaren vakmensen die snel en vakkundig iedere vloer kunnen plaatsen. Deze legservice word ook ingezet om bij de klant thuis in te meten of lastige situaties (zoals vochtproblemen of moeilijke ondervloeren) te beoordelen.

In tegenstelling tot veel andere outlet centra geven wij ook nog eens een keiharde garantie van 1 jaar op het leggen van de vloer wanneer er gebruik gemaakt wordt van onze legservice.

Eerlijkste prijsgarantie!

Laminaat Garant geeft een eerlijkste prijsgarantie af op alle door haar geleverde vloeren. Waarom een eerlijkste prijs garantie? Nou, verteld de Vries, dat heeft een aantal redenen. Het aantal partijen dat een “laagste prijsgarantie” afgeeft is inmiddels zo hoog dat dit niet geloofwaardig meer is. Daarbij zijn de meeste van die “Laagste prijsgaranties” begraven onder een dik pak voorwaarden dat er eigenlijk niets meer van overblijft dan een aardige marketing kreet.

Daarnaast zijn er een aantal partijen actief in de markt die adverteren met absurd lage prijzen. Wanneer je daar dan vervolgens  daadwerkelijk naar vraagt, blijkt die prijs bijvoorbeeld exclusief BTW te zijn of alleen geldig te zijn wanneer men ook een (te) dure ondervloer of (te) dure plinten koopt. In onze ogen “bedonder” je dan je klant. De bekende “kleine lettertjes”.

Op deze manier wil Laminaat Garant niet werken. Eerlijkheid duurt het langst verteld het gezegde ons en zo hoort het ook. Daarom geeft Laminaat Garant de eerlijkste prijs garantie. Alle prijzen zijn inclusief BTW en zonder dure extra verplichtingen. De klant moet er bij Laminaat Garant simpelweg vanuit kunnen gaan dat ze de “beste deal” hebben. Die garantie geven wij af! Dik gedrukt en dubbel onderstreept!

Laminaat Garant B.V.                                 www.laminaatgarant.nl

Luttekepoortstraat 47                                  info@laminaatgarant.nl