FAST introduceert 24 TByte Silent Cube storage module

Voor het modulaire archiefopslagsysteem van FAST LTA zijn nu uitbreidingsmodules met 24 TByte netto capaciteit beschikbaar.

Vaals/München, 20121128 -- Het Silent Cube archiefopslagsysteem van de Duitse fabrikant FAST LTA is het eerste modulair uitbreidbare storage systeem dat speciaal is ontwikkeld voor betrouwbare en permanente data opslag voor de lange termijn. Silent Cubes worden met name gebruikt in omgevingen waar grote hoeveelheden data langdurig, veilig, efficiënt en kostenbesparend bewaard moeten worden. Naast de reeds bestande content storage modules met netto capaciteiten van 4 TByte, 8 TByte en 16 TByte is per direct ook een module met 24 TByte netto opslag capaciteit beschikbaar.

Modulair en flexibel

Het Silent Cubes systeem omvat een Head Unit (ook beschikbaar als virtual appliance voor VMware) die fungeert als de interface naar het netwerk. Hieraan kunnen tot 128 Silent Cube storage units met verschillende capaciteiten worden gekoppeld die gezamenlijk de archief-opslag vormen. Individueel te configureren volumes (met variabele grootte) en network shares (met variabele toegangsrechten) zorgen voor een probleemloze samenwerking met de verschillende software. Door de modulaire opzet is het systeem ten alle tijden zeer eenvoudig met aanvullende Silent Cube storage units uit te breiden en groeit zo met de opslag behoeftes mee.

Energiezuinig

De Silent Cubes opslag modules zijn uiterst energiezuinig en kunnen de gegevens risicoloos en onbeperkt bewaren. Het energieverbruik van een 24 terabyte Silent Cube is 2 watt per uur in de stand-by mode en daarmee verwaarloosbaar. Zelfs in de full-operational mode is het energieverbruik per 24 terabyte minder dan 150 watt per uur. Een perfecte oplossing dus voor een duurzaam archief op middellange en lange termijn.

Veilig

Elke Silent Cube storage unit bevat een WORM-controller (Write Once Read Many), die er hardwarematig voor zorgt dat gegevens niet overschreven worden. Dus gebruikers, virussen of hackers kunnen nooit de data op de Silent Cubes veranderen, wissen of onbruikbaar maken. Een Silent Cube is dus een statisch archief waarin veranderingen niet meer mogelijk zijn. Om mogelijk dataverlies door hardwarefouten te voorkomen, worden de twaalf harde schijven van elke Silent Cube dagelijks op veranderingen gecontroleerd (Digital Audit). Als ook maar één bit op één van de harde schijven in de Silent Cube verandert, valt dit op en geeft het systeem een waarschuwing aan de administrator. Op deze manier is zeker gesteld dat er geen data verloren gaat.

Volledig geïntegreerd

De administratie van het Silent Cube archiefopslagsysteem geschiedt via een browser gebaseerd gebruikersinterface. Het geïntegreerde monitoring en de omvangrijke statistieken geven uitgebreide informatie over de status en de activiteiten van het Silent Cube opslag systeem.

Aanvullende informatie

Voor meer informatie over het Silent Cube archiefopslagsysteem integratie kunt u contact opnemen met Comex sales BV, Kerkstraat 28, 6291 AC Vaals, tel.: (+31) 043-3088400, info@comex.eu, www.comex.eu. Uitgebreidere informatie over de Silent Cubes kunt u ook van de website onder https://www.comex.eu/producten downloaden.

Over Comex sales B.V.

Comex sales B.V. is als partner van de Europese Incom groep de onafhankelijke distributeur voor producten en oplossingen op het gebied van opslag- en duplicatiesystemen. Sinds 1986 op de markt is onze groep een betrouwbare partner voor systeemhuizen en integrators in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal en de Benelux.

Comex sales B.V.
Kerkstraat 28