Inge Brakman per 1 november naar QUIST

Amsterdam, 20171102 -- Per 1 november 2017 is Inge Brakman executive coach bij QUIST (voorheen Quist Executive Coaches). Brakman is de 10e coach, én de vierde vrouwelijke coach, bij het bureau uit Amsterdam. Brakman is boardroom-advisor, commissaris bij onder andere Shell & DSM en voorzitter van het Nederlandse Rode Kruis.

Inge Brakman per 1 november naar QUISTInge Brakman

Brakman begon haar carrière bij de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) als secretaris. Hierna maakte zij in 1999 de overstap naar het Commissariaat voor de Media, waar zij de functie van commissaris en voorzitter bekleedde. In 2009 werd zij benoemd als nieuwe voorzitter van de Centrale Commissie voor de Statistiek, de toezichthouder van het CBS. Hierna volgden snel meerdere bestuursfuncties (o.a. Rode Kruis) en commissariaten bij onder andere DSM NL, Shell NL en Staatsbosbeheer. Daarnaast was Brakman onder andere Voorzitter van Monitoring Commissie Code Banken en is ze bestuurslid van de Stichting Administratiekantoor Continuïteit ABN AMRO Group.

“Alles wat wij in een coach zoeken”

In al haar verschillende functies zet Brakman de persoon voorop. “De cultuur, het functioneren binnen het team, de geschiktheid van een bestuurder; de menselijke factoren, die zijn bepalend voor succes. Goede coaching is daarmee belangrijk voor persoon én organisatie”, aldus Brakman.

Jan Quist, eigenaar van QUIST is zeer verheugd over de komst van Brakman: ik denk dat zij alles meebrengt wat wij in een coach zoeken. Thuis in de top, fijnzinnig, moedig, origineel en creatief.”

Brakman zelf kijkt ook met plezier vooruit naar de samenwerking met haar collega’s bij QUIST: “door de combinatie van disciplines en de ervaring van de verschillende coaches ben ik ervan overtuigd dat we samen coaching van hoge kwaliteit kunnen leveren. Gecombineerd met het grote netwerk van inner- en outercircle leden kunnen we mensen daadwerkelijk vooruit helpen in hun carrières.”

Over QUIST

De coaches van QUIST staan aankomende of gearriveerde leiders bij op kruispunten in hun loopbaan. Omdat ze zelf uit de top van het bedrijfsleven komen, kennen ze als geen ander de ongeschreven regels die daar gelden. Zij weten wat het betekent om vanuit een leidende positie plotseling aan de kant te staan. Wat het vergt om jezelf bij elkaar te pakken en op je doel af te gaan. Wat het is om midden in een bestuurlijke storm te zitten. Zij inspireren hun cliënten tot het ontwikkelen van een moderne leiderschapsstijl en bestuurlijke meerwaarde.

Deel: ' Inge Brakman per 1 november naar QUIST '