End-to-End Mobiele Sollicitaties worden mogelijk met Cloud CV

Maddle neemt laatste drempels weg voor sollicitaties per smartphone

DRUTEN, 20140625 -- LinkedIn stopt op 1 augustus met haar bekende Apply with Linkedin plugin. Vandaag kondigt Maddle, Nederlands aanbieder van mobiele recruitment systemen, een innovatieve Cloud CV aan. Waar werkzoekenden voorheen op smartphone vacatures alleen konden bekijken en reageren met hun LinkedIn profiel, is het nu mogelijk om een CV te uploaden als bestand en hiermee ook direct vanaf de smartphone te solliciteren.

Het opslaan van een Word/PDF document op smartphones kan niet.  Een file-upload vanaf de smartphone was daarom nog niet mogelijk. Gezien de verschuiving van PC en laptop naar mobiele apparaten wordt het belang van het volledig kunnen solliciteren per mobiel steeds belangrijker. De Maddle "Mobile Cloud Apply" stelt sollicitanten in staat om een bestaand CV in Word- of PDF-formaat eenvoudig vanaf hun smartphone of tablet te verzenden.

De Cloud oplossing van Maddle werkt samen met Dropbox, Google Drive, OneDrive (vh Skydrive) of Boxnet: een werkzoekende kan z’n CV eenvoudig vanuit een bestaand account gebruiken om te reageren op een vacature op de mobiele site. Voor specifieke groepen, zoals ICT mensen die gebruik maken van FTP of een online CV hebben, is ook een FTP- en Link (URL) upload optie toegevoegd. Hiermee kunnen sollicitanten voortaan ook eenvoudig via hun mobiel solliciteren.

Consumenten, waaronder honderdduizenden werkzoekenden, gaan over op mobiel internet ten koste van laptops en desktop computers. "In 2013 had 95 procent van de huishoudens in Nederland thuis internettoegang. De laptop heeft daarbij de desktop verdrongen als meest gebruikte apparaat om te internetten. Tegenwoordig bezit 78 procent van de huishoudens een laptop en 69 procent een desktop, in 2009 was dat nog respectievelijk 62 en 83 procent. Zeven op de tien huishoudens gebruiken hun  smartphone al voor internettoegang, tweeënhalf keer zo veel als in 2009. In 45 procent van de huishoudens is inmiddels een tablet aanwezig", zo blijkt uit CBS cijfers.

Bedrijven, instellingen en overheden, en in het bijzonder werkgevers met vacatures, laten het nog altijd afweten: nog geen 5% van de organisaties beschikt over een website die is voorbereid op mobiele bezoekers. Vrijwel alle werkgevers tonen hun vacatures nog altijd als een (verkleinde) desktop website op mobiel, waardoor werkzoekenden moeten 'zoomen' en 'pinchen' op hun smartphonescherm om een vacatureomschrijving uberhaupt te kunnen lezen. Het daadwerkelijk solliciteren is nog moeizamer, immers het invoeren van gegevens in vaak tientallen invulvelden van de bekende sollicitatieformulieren is een hopeloze taak op mobiel. De zogeheten native Apps blijken geen soulaas te bieden en slechts 5% van de websites is aangepast voor mobiel, veelal met responsive oplossingen zonder optie om mobiel te solliciteren, waardoor de vacaturepagina's en zogeheten Werkenbij sites vaak het stiefkindje blijven. Ze worden vergeten, of de websitebouwers weten geen raad met de functionaliteit om het mobiele sollicitatieproces te vereenvoudigen tot een simpele 'druk op de knop' om een mobiele werkzoekende gemakkelijk te laten solliciteren.

Over Maddle.nl
Maddle.nl introduceerde in 2012 als eerste ter wereld een Saas oplossing met mobielvriendelijke vacatures, standaard voorzien van video en QR code, en aan die features is nu de meest praktische manier van mobiel solliciteren, het CV meezenden via de Cloud, toegevoegd. Het concept is aangeslagen, en niet alleen bij MKB bedrijven. Ook softwareleveranciers (ATS), recruiters van grote organisaties zoals Ordina, Thales en BAS Group met  retailbedrijven als Dixons, iCenter en MyCom, intermediaire organisaties (Aditech, Checkmark, Holland Talent Group, Jopportunity e.a.) en grote vacaturebanken als AcademicTransfer (o.a. universiteiten en kennisinstituten) en Jobbird vonden hun weg naar de mobiele recruitment oplossingen van Maddle.

Deel: ' End-to-End Mobiele Sollicitaties worden mogelijk met Cloud CV '