Quadriga Art International lanceert pluriculturele marketingbenadering voor liefdadigheidsinstellingen

Toonaangevend marketingbedrijf zonder winstoogmerk spant zich in voor geïntegreerde communicatie met publiek van verschillende etnische oorsprong

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- 20110420 --

Quadriga Art International (QAI) heeft een vernieuwende benadering gelanceerd om publiek van gevarieerde etnische oorsprong te bereiken voor instellingen zonder winstoogmerk en liefdadigheidsinstellingen. Het doel is nieuwe donateurs en hogere fondswerving in verschillende landen te verkrijgen. Dit in de V.S. gevestigde bedrijf startte haar eerste Europese activiteiten in Amsterdam en streeft naar het inzetten van lokaal personeel, daar dit de markt en cultuur beter begrijpt voor het implementeren van hun marketingprogramma´s. QAI voert in verschillende talen tests per mail uit voor de verschillende etnische groepen zodat het responspercentage doeltreffend gemeten kan worden.

"Wij geloven dat het voor onze sector belangrijk is om mensen aan te nemen die niet alleen vloeiend de taal spreken van de markt waaraan zij dienst doen, maar die ook vloeiend omgaan met de plaatselijke gewoonten, culturele normen en zelfs postregelgevingen," zegt Quadriga Art CEO Mark Schulhof. "De wijze waarop mensen spreken, handelen en mailen, verschilt van land tot land. Het communiceren met een publiek waaraan een boodschap voor liefdadigheid met een verzoek tot fondsverlening wordt gericht, zal hogere succesresultaten boeken als de communicatie specifiek aan dat publiek is aangepast."

Toen Quadriga Art haar activiteiten in Europa lanceerde, stuurde het bedrijf werknemers van haar hoofdkantoor in New York, zodat zij het enorme verschil tussen de Europese culturen konden leren. Ook bij het zoeken en aannemen van het personeel richtte het bedrijf zich op deze verscheidenheid van culturen.

"Onze vertegenwoordigers en senior management zijn erin getraind om de markten en de mensen waaraan zij diensten verlenen, goed te begrijpen. Zij spreken meerdere talen zoals Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Portugees," zegt Schulhof. "Aan de hand van een studie die onlangs door de consulting groep Diverse Ethics is uitgevoerd, werd ons geleerd dat veel internationale liefdadigheidsinstellingen monocultureel zijn. Dit kan invloed hebben op het behalen van successen bij het verkrijgen en behouden van donateurs.” Schulhof zegt dat het waarschijnlijker is dat bedrijven zonder winstoogmerk zich tot een publiek aangetrokken voelen als de communicatie hiermee—zowel gedrukt als online—een ware weerspiegeling is van de grote etnische verschillen en diversiteit die er in de meeste landen bestaat.

Quadriga Art International beveelt klanten zonder winstoogmerk aan zeker te stellen dat hun websites, zowel online als offline, de grote verscheidenheid aan cultuur, taal, problematiek en belangen van de verschillende regio´s en landen weergeeft. Schulhof beweert dat mensen het druk hebben en al door veel communicatie in hun leven afgeleid worden. Daarom is de mogelijkheid groter dat zij eerder gehoor geven aan informatie die is aangepast aan hun taal en cultuur, zodat deze hieraan eigen is.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Quadriga Art International

Mark Schulhof, CEO, 212 685 0751, Ext 224

Deel: ' Quadriga Art lanceert pluriculturele marketing voor non-profit sector '




Lees ook