John Lewis implementeert dynamische boekings- en planningoplossing

Descartes’s Routing, Mobile & Telematics Suite ingezet binnen John Lewis’ multi-channel retailing omgeving

AMERSFOORT, 20120406 -- De John Lewis Partnership retailgroep is door de implementatie van de Descartes Systems Group’ Reservations en Route planner oplossing in staat om alle leveringen aan consumenten in één dynamisch boekingssysteem te plannen. Ook heeft de Descartes software gezorgd voor een betere efficiency van de voertuigvloot én is John Lewis in staat om haar klanten meer Value Added service te bieden.

De Reservations en Route Planner oplossing van Descartes biedt klanten en werknemers van John Lewis de mogelijkheid om direct bij de aankoop van een product de gewenste aflevermomenten door te geven op de website van de onderneming. Hiermee stelt John Lewis de aangesloten retailers direct in staat om hun service naar de klant toe te verbeteren door bijvoorbeeld het aanbieden van scherpere tijdsloten en het offreren van installatie en verwijder services. Descartes’ Reservations en Route Planner oplossing is onderdeel van de Routing, Mobile en Telematics Suite.

De uitgebreide dynamische optimalisatiemogelijkheden van de Reservations en Route Planner maakt het de planners van John Lewis mogelijk om bestellingen real-time in planningen te plaatsen, waarmee de Descartes oplossing in positieve zin afwijkt van veel batchgedreven optimalisatieoplossingen. Het resultaat van de real-time planning is dat de John Lewis’ afleverroutes realistisch en efficiënt zijn. Dankzij de webgebaseerde architectuur is de retailer bovendien in staat om een grote stroom aan automatische boekingen te verwerken, zoals bijvoorbeeld tijdens vakantieperiodes in het hoogseizoen. De Descartes oplossing zorgt er hierbij voor dat John Lewis haar routeplanning voor het Verenigd Koninkrijk centraal kan afhandelen. Het resultaat: planners zijn in staat om op uitzonderingen te managen en kunnen zich daardoor volledig
concentreren op het hooghouden van de huidige customer service levels.

Uitgebreidere en eenduidige levering
“Alles draait bij John Lewis om de service naar de klant toe. Descartes’ Reservations en Route Planning oplossingen maken inmiddels deel uit van onze strategie om uitgebreidere en toch eenduidige levering services aan te bieden in al onze retailkanalen”, vertelt Adrew Gay, Systems Manager bij John Lewis Partnership. “De geavanceerde optimalisatiemogelijkheden en architectuur van Descartes waren onmisbaar bij het aanbieden en uitvoerbaar maken van nieuwe
aflevermogelijkheden aan onze klanten.”

“Het feit dat we mogen werken mét en voordeel kunnen behalen voor vooruitstrevende retailers zoals John Lewis stelt ons bijzonder tevreden. Dit is een bedrijf met een visie waarbij klantenservice wordt ingezet als competitief wapen”, zegt Chris Jones, EVP Marketing & Solutions bij Descartes. “Onze Reservations en Route Planner oplossing doorbreekt de mythe dat het behalen van een hogere klantenservice ook meer kosten betekent. Onze ervaring is dat de Descartes’ Reservations en Route Planner inkomsten kan laten stijgen, terwijl de leverkosten dalen.”

Over John Lewis Partnership
John Lewis Partnership bediend 35 John Lewis winkels door het Verenigd Koninkrijk, johnlewis.com en 274 Waitrose supermarkten. De winkels zijn onder te verdelen in 29 warenhuizen en 6 losse winkelformules. De omzet van het concern bedraagt 8.2 miljard Britse Pond. Het is het grootste bedrijf in het Verenigd Koninkrijk waarvan het personeel zowel werknemer als eigenaar is. Dat betekent dat alle 76,500 werknemers deelnemen als ‘partner in business’.

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (NASDAQ: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand,
Software-as-a-Service (SaaS) oplossingen die bijdragen aan het verbeteren van de productiviteit, prestaties en zekerheid voor ondernemingen waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Via het cloudbased Logistics Technology Platform kunnen bedrijven samenwerken met meer dan 35.000 handelsrelaties dankzij de integratie met het Global Logistics Network, het meest uitgebreide, wereldwijde, logistieke netwerk. Klanten gebruiken de Descartes’ modulaire SaaS-oplossingen voor het stroomlijnen, controleren en meten van verschillende logistieke processen. Denk
daarbij aan; het inplannen en uitvoeren van distributieactiviteiten; het valideren en betalen van logistieke facturen; het aangeven van im- en exportdocumenten.

Descartes’ hoofdkantoor is gevestigd in Waterloo, Ontario, Canada en de ondernemingen heeft daarnaast vestigingen en partners verspreid over de hele wereld. Meer informatie op www.descartes.com.

This release contains forward-looking information within the meaning of applicable securities laws ("forward-looking statements") that relate to Descartes' solution offering and potential benefits derived therefrom; and other matters. Such forward-looking statements involve known and unknown risks, uncertainties, assumptions and other factors that may cause the actual results, performance or achievements to differ materially from the anticipated results, performance or achievements or developments expressed or implied by such forward-looking statements. Such factors include, but are not limited to, the factors and assumptions discussed in the section entitled, "Certain Factors That May Affect Future Results" in documents filed with the Securities and Exchange Commission, the Ontario Securities Commission and other securities commissions across Canada. Readers are cautioned not to place undue reliance upon any such forward-looking statements, which speak only as of the date made. We do not undertake or accept any obligation or undertaking to release publicly any updates or revisions to any forward-looking statements to reflect any change in our expectations or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based.

Deel: ' John Lewis implementeert dynamische boekings- en planningoplossing '