Tienduizendste IPMA-gecertificeerde projectmanager

Goed projectmanagement verdient een kwaliteitslabel

VOORTHUIZEN, 20140603 -- Op maandag 2 juni overhandigden IPMA Nederland en Cito het tienduizendste IPMA-certificaat aan Ino Plat. De gelukkige projectmanager van Achmea ontving zijn Level B certificaat voor het project ‘IT Delivery Bank-Leven Keten’*. Sven Huynink, begeleider vanuit Dhirata van Ino Plat : ‘Bij Ino zag ik meteen dat het goed zat. Hij reageerde alert en stelde de juiste prioriteiten.’

Ino werd verrast op zijn werkplek door IPMA Nederland, Cito en opleider Dhirata. Enigszins overrompeld maar trots nam hij het certificaat en de cadeaus in ontvangst. Ino: ’Het is natuurlijk geweldig om na een uitdagend project en certificeringstraject een IPMA-certificering te ontvangen en dan óók nog verrast te worden als tienduizendste IPMA gecertificeerde!’.

IPMA en Cito een sterke combinatie
Joop Schefferlie, voorzitter van IPMA Nederland zegt verheugd te zijn met de tienduizendste certificering.  ‘Het geeft het belang van het IPMA-certificaat aan, namelijk erkenning van het vak én van het belang van goed projectmanagement’. IPMA Nederland is dé vakvereniging voor projectmanagement in Nederland en heeft bijna 3000 leden. IPMA is geen methode of opleiding, maar een onafhankelijk keurmerk.  De certificering wordt verzorgd door Cito. Het IPMA-certificeringsstelsel bestaat uit vier niveaus, variërend van A tot en met D. Waarbij level D voor de beginnend projectmanager is en A voor de ervaren projectmanager.

Opleiden en certificeren strikt gescheiden
Certificering gebeurt door Cito, maar kan niet bestaan zonder samenwerking met verschillende organisaties zoals  IPMA Nederland, IPMA Internationaal en de opleiders. IPMA houdt opleiden en examineren strikt gescheiden. Cito ontwikkelt en organiseert de examens en bemoeit zich daarom niet met het opleidingstraject.

*Dit project had tot doel een IT oplossing neer te zetten voor een nieuwe business keten waarmee meerdere product- en distributiedivisies binnen Achmea worden bediend.

Deel: ' Tienduizendste IPMA-gecertificeerde projectmanager '