Amerikaanse Patent and Trademark Office geeft goedkeuring voor MWV-parfumdispensersysteem met NoC® dip tube

Modernste industriële vernieuwing creëert illusie van een onzichtbare dip tube; helpt parfummerken met creatie van onderscheidend visueel aspect

RICHMOND, Va.--(BUSINESS WIRE)-- 20100519 --

MeadWestvaco Corp. (NYSE: MWV) heeft vandaag bevestigd dat het Amerikaanse Patent and Trademark Office goedkeuring heeft verleend aan de patentenaanvraag voor een parfumdispensersysteem met behulp van MWV’s NoC® dip tube (patentnummer 7.718.132. De NoC is de eerste bijna onzichtbare dip tube ter wereld, dankzij het inventieve gebruik van de lichtrefracterende technologie.

“MWV’s onderzoek1 heeft bewezen dat voor consumenten, bij het uitproberen van een geur, de verpakking van het parfum de belangrijkste beweegreden is. Daarom proberen merken die hun marktaandeel verder uit willen breiden, profijt te trekken van nieuwe, visueel opvallende productverpakkingen – zoals NoC® – waarmee zij betere concurrentie op de huidige parfummarktplaats kunnen leveren,” verklaarde Sandy Gregory, marketing director van MWV parfum. “Deze goedkeuring voor de patenttoepassing in de Verenigde Staten is een belangrijke overwinning voor MWV omdat dit onze pogingen onderstreept om belangrijke vernieuwingen voor onze parfum- en cosmeticaklanten te produceren.”

Het gepatenteerde parfumdispensersysteem dat gebruik maakt van MWV’s NoC® dip tube biedt gloednieuwe vrijheid voor het ontwerp van een premium parfumpakket. Met dit design nemen de voor de consument in het oog lopende decoratieve en ontwerpeigenschappen een centrale plaats in. Het parfum, met haar elegante, bijna onzichtbare NoC dip tube van MWV, gepaard met de Melodie® pomp, onderscheidt zich als een superieur, prestigeproduct. Naast de duidelijke esthetische waarde die door dit dispensersysteem aan de luxemerken wordt geboden, helpt deze technologie ook met het identificeren van vervalste parfums, zodat deze niet meer op de markt verhandeld worden.

MWV Schoonheid & Persoonlijke Verzorging zal monsterparfumdispensers met NoC® technologie on-site uitstallen op Luxe Pack New York. Dit vindt plaats op 19-20 mei in het Altman Building en Metropolitan Pavilion; de MWV stand is nummer E15. MVV zal het gebruik van het gepatenteerde systeem specifiek bekrachtigen met verschillende parfums, waaronder The Beat van Burberry; Féerie van Van Cleef and Arpels; Parfums Intimate van Victoria’s Secret; Zaad van O’Boticario; en Bright Crystal van Versace.

De goedkeuring van het patent komt vijf maanden nadat MWV een Toestemmingsbericht (Notice of Allowance) van het Amerikaanse Patent and Trademark Office over de patentaanvraag ontvangen heeft. Verwante patentaanvragen zijn nog aanhangig in de Verenigde Staten en in andere landen.

Het parfumdispensersysteem met behulp van de NoC dip tube werd door MWV in 2006 geïntroduceerd. Nu wordt het globaal geproduceerd ter ondersteuning van prestigieuze parfummerken in de hele wereld.

1Gebaseerd op een recent etnografisch onderzoek opgedragen door MWV en uitgevoerd door Research International.

MWV

MeadWestvaco Corporation (NYSE: MWV) biedt verpakkingsoplossingen voor een groot aantal van de meest gerespecteerde merken ter wereld op het gebied van gezondheid, schoonheid en persoonlijke verzorging, voeding en drank, media en amusement, huis en tuin, tabak en commerciële print. Tot de divisies van het bedrijf behoren ook Consumer & Office Products, Specialty Chemicals, en de Community Development and Land Management Group, verantwoordelijk voor het beheer van het land dat het bedrijf in bezit heeft ter ondersteuning van haar activiteiten, en voor het bieden van mogelijkheden tot milieubehoud, recreatie en ontwikkeling. MWV heeft wereldwijd 20.000 medewerkers in dienst, is actief in 30 landen en levert haar diensten aan klanten in meer dan 100 landen. MWV beheert al haar bosgebieden volgens internationaal erkende standaards voor bosbeheer en wordt al zes jaar onafgebroken vermeld op de Dow Jones Sustainability World Index. Voor meer informatie kunt u terecht op www.mwv.com.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: https://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6294606&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
MeadWestvaco Corporation
Mediacontact
Jennifer McMahon, +1 804-444-7925
mediainquiries@mwv.com
Investeerdersbetrekkingen

Jason Thompson, +1 804-444-2556

Ticker_symbol NYSE:MWV

Deel: ' Parfumdispensersysteem met NoC dip tube goedgekeurd door Patent Office '