Office Depot gaat samenwerken met Xerox om Managed Print Services aan te bieden aan klanten in Europa

VENLO--(BUSINESS WIRE)-- 20110301 --

Office Depot (NYSE:ODP), dat haar 25e verjaardag viert als toonaangevend wereldwijd aanbieder van kantoorartikelen en -diensten, heeft vandaag een samenwerking aangekondigd met Xerox voor het aanbieden van Managed Print Services aan klanten in Europa. Xerox® Managed Print Services zijn momenteel uitsluitend beschikbaar voor klanten van Office Depot in Duitsland, maar de introductie in de rest van Europa staat gepland voor dit jaar.

Het nieuwe aanbod Managed Print Services van Office Depot, waarbij gebruik wordt gemaakt van de expertise van Xerox op het gebied van het ontwerpen van oplossingen en het leveren van diensten, zal Office Depot in staat stellen de printbehoeften van klanten te beoordelen, optimaliseren en beheren. Dit zal resulteren in lagere print-, kopieer- en IT-ondersteuningskosten, een kleinere milieu-impact, maar ook hogere kantoorproductiviteit.

“Het bewezen leiderschap van Xerox op het gebied van Managed Print Services biedt klanten van Office Depot toegang tot uitstekende printservicecapaciteiten, leveringsmogelijkheden over geheel Europa en leaseovereenkomsten voor zowel hardware van Xerox als van andere leveranciers”, aldus Mike Elbers, vicepresident Marketing and Merchandising voor Office Depot in Europa. “Dit exclusieve samenwerkingsverband is het eerste Europese aanbod in zijn soort dat een oplossing voor meerdere merken biedt in kantoorbenodigdheden en printcapaciteiten voor ons brede klantenbestand.”

“Bedrijven zijn op zoek naar gegarandeerde resultaten in kostenbesparingen, het voldoen aan veiligheidsmaatregelen en het bereiken van duurzaamheidsdoelstellingen. Daarom wenden velen zich tot Managed Print Services, waarmee allerlei eerder verborgen gebleven besparingen aan het licht komen”, aldus Douraid Zaghouani, senior vicepresident European Channels Group bij Xerox Europe. “De combinatie van de klantgerichtheid en sterke toeleverketencapaciteiten van Office Depot, de leidende positie binnen de branche en de jarenlange ervaring in Managed Print Services van Xerox stellen bedrijven in staat zich te concentreren op het allerbelangrijkste: hun werkelijke bedrijf.”

Kijk op https://www.officedepot.de/our-businesses/productsolutions/ om meer te weten te komen over Xerox Managed Print Services, beschikbaar bij Office Depot in Europa. Geïnteresseerde klanten kunnen ook een e-mail sturen naar: mps.de@officedepot.com.

Over Xerox Europe

Xerox Europe, de Europese divisie van de Xerox Corporation, verkoopt een uitgebreid assortiment Xerox-producten, -oplossingen en -diensten, maar ook bijbehorende producten en software. Het aanbod is gericht op drie belangrijke gebieden: (1) kleine tot grote kantoren, (2) productie-, print- en grafische-kunstomgevingen, en (3) diensten, waaronder advies, systeemontwerp en -beheer en document outsourcing. Via ACS, een Xerox-onderneming die in februari 2010 door Xerox is overgenomen, biedt Xerox tevens uitgebreide diensten op het gebied van uitbesteding van bedrijfsprocessen en IT, waaronder gegevensverwerking, HR benefits management, financiële ondersteuning, en klantrelatiebeheerdiensten voor commerciële organisaties en overheidsorganisaties over de hele wereld. De 133.000 medewerkers van Xerox bedienen klanten in meer dan 160 landen.

Xerox Europe beschikt tevens over productiefaciliteiten en logistieke operaties in Ierland, het VK en Nederland, en een onderzoeks- en ontwikkelingsfaciliteit (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk.

Kijk voor meer informatie op: https://www.xerox.com.

Over Office Depot

Office Depot, dat haar 25e verjaardag viert als toonaangevend wereldwijd aanbieder van kantoorartikelen en -diensten, is “Taking Care of Business” voor miljoenen klanten over de hele wereld. Voor de lokale winkel op de hoek, maar ook voor Fortune 500 bedrijven; Office Depot biedt producten en diensten aan haar klanten door middel van 1600 winkels over de hele wereld, een toegewijd verkoopteam, populaire catalogi en een e-commerce onderneming ter waarde van $4,1 miljard. Office Depot heeft een jaarlijkse verkoop van ongeveer $12,1 miljard en heeft ongeveer 41.000 mensen in dienst over de hele wereld. Het bedrijf biedt meer kantoorartikelen en -diensten aan meer klanten in meer landen dan enig ander bedrijf en verkoopt momenteel rechtstreeks aan haar klanten of via partners in 53 landen.

De gewone aandelen van Office Depot zijn genoteerd aan de New York Stock Exchange onder het symbool ODP. Aanvullende persinformatie vindt u op: https://mediarelations.officedepot.com en https://socialpress.officedepot.com.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Office Depot