Astium IP telefooncentrale integreert GSM

HOOFDDORP, 20130716 -- One IP gaat GSM telefonie als standaard functie toevoegen aan haar Astium IP telefooncentrale. Door deze vast/mobiel integratie komen telefooncentralefuncties nu ook beschikbaar op mobiele telefoons. Medewerkers kunnen elkaar voortaan wereldwijd bellen via interne nummers en mobiele gesprekken kunnen worden opgenomen. Uniek aan deze oplossing is dat een losse private GSM server - tot nu toe gebruikelijk - komt te vervallen. Dit maakt de instap veel kostenefficiënter en laagdrempeliger. Vandaag sloten ontwikkelaar One IP en softwareleverancier MCS hiertoe een samenwerkingsovereenkomst.

Vast/mobiel integratie

Bij een vast mobiel integratie versmelten vaste en mobiele telefonie. Op de locatie van de klant wordt een private GSM netwerk opgezet met behulp van een picocel (zender). Binnen dit netwerk bellen medewerkers gratis. Buiten het eigen netwerk wordt gebruik gemaakt van het publieke GSM netwerk. Ook deze gesprekken lopen via de Astium IP telefooncentrale waardoor de extra functionaliteit beschikbaar blijft. Niet alleen kunnen medewerkers hierdoor wereldwijd interne nummers bellen, ook kunnen zij eenvoudig doorschakelen. Mobiele gesprekken worden tevens toegevoegd aan de rapportage, waardoor het management beschikt over een totaaloverzicht telefonie.

Ron Arts, CEO van One IP: “Steeds meer bedrijven kiezen voor een eigen GSM netwerk. Private GSM is inmiddels een goed alternatief voor DECT geworden. GSM toestellen zijn goedkoper, er zijn minder zenders nodig en GSM toestellen zijn ook buiten het bedrijf te gebruiken met behoud van alle functionaliteit. We denken dat het potentieel zo groot is dat we hebben besloten de software volledig te integreren in onze Astium IP telefooncentrale”.

One IP is de grootste Nederlandse leverancier van IP telefonie op basis van Open Source. MCS is marktleider op het gebied van vast/mobiele integratie en machine-to-machine oplossingen.

De vast/mobiel integratie software wordt meegeleverd vanaf Astium versie 2.2.

Deel: ' Astium IP telefooncentrale integreert GSM '