Op jacht naar jong design talent: VBAT MEET MARKET gaat van start

Tweede editie van creatieve exchange event in Amsterdam en Mexico City

AMSTERDAM/MEXICO CITY, 20140515 -- Vandaag gaat de tweede editie van VBAT MEET MARKET van start. MEET MARKET wordt voor de tweede keer georganiseerd door het internationale Branding & Design bureau VBAT. Het creatieve exchange event met tentoonstelling vindt plaats van 15 - 17 mei in ' The Lobster House ' in Amsterdam en van 16 - 18 mei in de ‘Residentie van de Nederlandse ambassadeur in Mexico City’.

Internationaal design wedstrijd en tentoonstelling
VBAT daagde gedurende de laatste maanden jong design talent en studenten uit om deel te nemen aan de MEET MARKET design wedstrijd. De missie was om een vliegtuigstaart te ontwerpen, geïnspireerd door elementen uit de Nederlandse en Mexicaanse cultuur. Alle inzendingen zullen worden tentoongesteld als onderdeel van de FLY installatie op beide MEET MARKET evenementen.

Jury en prijzen
Een vakjury, bestaande uit Richard van der Laken (What Design Can Do), Joris van Elk (Boardmember ADCN), Nicolette Hulsebos (Hoofdredacteur Fonk Magazine), Graham Sturt, Saskia Vermeulen en Pieter Jelle Braaksma (VBAT), zal tot vrijdag een shortlist selecteren uit de lijst van inzendingen. Uiteindelijk wordt dan een keuze gemaakt voor de 3 beste designs.

De winnaar van VBAT MEET MARKET wordt uitgenodigd voor een ‘creative bootcamp’  van 2 weken in Amsterdam of Mexico City*, de tweede en derde plaats worden beloont met leuke prijzen. De winnaar wordt op zondag 18 mei bekend gemaakt tijdens VBAT MEET MARKET in Mexico City en via Social Media.

[VBAT MEET MARKET gaat van start]

Portfolio Reviews
In de komende dagen kunnen studenten en jonge vormgevers/designers bij MEET MARKET hun netwerk uitbreiden, portfolio’s laten zien en van de sfeer genieten. MEET MARKET is tevens de officiële locatie van de Behance Review Portfolio Week in beide steden. Behance is het toonaangevende onlineplatform om creatief werk te tonen en te ontdekken en maakt deel uit van de Adobe Family.

*Het Golden Ticket
De winnaar van VBAT MEET MARKET wordt beloont met het Golden Ticket. Gebaseerd op het idee van uitwisseling, zal een winnaar uit Nederland worden uitgenodigd naar VBAT Mexico of een winnaar van Mexico zal naar VBAT Amsterdam worden gestuurd. Hij of zij zal vliegen op kosten van VBAT**   en zal 2 weken kunnen besteden om de commerciële creativiteit van VBAT te inhaleren. Hij of zij wordt geïntegreerd in ons team, zal werken aan een echt project en in aanraking komen met deskundigen uit het bedrijfsleven.

VBAT MEET MARKET NL
Do, 15 mei; 13-21 uur
Vr, 16 mei; 13-21 uur
Za, 17 mei; 13-17 uur

The Lobster House
Frederiksplein 6
1017 XM Amsterdam

VBAT MEET MARKET MX
Vr, 16 mei private event
Za, 17 mei 11-16 uur
Zo, 18 mei, 11-16 uur

Residentie van de Nederlandse ambassadeur in Mexico City
Sierra Fria 670
Col Lomas de Chapultepec
Entre Sierra Tarahumara y Montes
Rocallosas
Mexico DF

Studenten die het evenement in Mexico willen bezoeken worden verzoekt om hun paspoort mee te nemen en zich aan te melden via email:
mex-embpaisesbajos@minbuza.nl

Over VBAT
Wij zijn een bekroond branding- en designbureau gelokaliseerd in Amsterdam. Na bijna 30 jaar in het vak zijn we experts in het creëren van merkidentiteiten, verpakkingen en retail formules, maar wij denken zelf graag dat klanten voor ons kiezen omdat we vernieuwend zijn. We werken voor merken als Heineken, ING, D.E Master Blenders 1753, PostNL, Sol, Gamma and Amsterdam Gaypride. We zijn een team van ongeveer 60 creatieve experts gevestigd in een voormalige fietsfabriek in Amsterdam en zijn onderdeel van het ‘WPP global network’. Voor meer informatie, zie www.vbat.com.

Met dank aan onze partners : Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden, KLM , Makestuff , Fonk, What Design Can Do, Culturacolectiva.

** Vlucht naar Amsterdam of Mexico City, accommodatie. Alle informatie op: vbatmeetmarket.com

Einde persbericht

Deel: ' Op jacht naar jong design talent VBAT MEET MARKET gaat van start '