DM Creatieve Communicatie wint TREF-Award van TNT Post

HAARLEM, 20071019 --
Het Haarlemse communicatiebureau DM Creatieve Communicatie heeft de prestigieuze TREF-Award van TNT Post gewonnen. De prijs wordt uitgereikt aan bureaus die op een onderscheidende manier Direct Mail inzetten als communicatiemiddel in het midden- en kleinbedrijf. DM Creatieve Communicatie heeft de prijs te danken aan een succesvolle responsmailing van Ipsen Farmaceutica uit Hoofddorp.

Met de TREF-Award wil initiatiefnemer TNT Post het gebruik van Direct Mail in het midden- en kleinbedrijf stimuleren. Het is ook een middel dat regelmatig wordt ingezet in campagnes van het winnende DM Creatieve Communicatie (overigens geen typisch DM- maar een allround bureau: de afkorting DM staat voor oprichters Dielissen en Mok). Met hun inzending voor de campagne van Ipsen Farmaceutica wist DM Creatieve Communicatie door te dringen tot de drie genomineerden. Ruim 200 communicatiebureaus waren uitgenodigd om werk in te zenden.

Tijdens het ondernemerscongres in Alkmaar werden de definitieve hoofdprijzen verdeeld. Dat gebeurde aan de hand van een proefopdracht: de drie genomineerden moesten binnen een half uur een mailingcampagne ontwikkelen. DM Creatieve Communicatie deed dit voor een van de ondernemers in de zaal, een deurwaarder uit Alkmaar. Ondertussen konden de bezoekers hun tanden stukbijten op de DM workshop 'Hoe verdubbel ik mijn omzet'.

Ter plekke bedacht Marco Mok, directeur van DM Creatieve Communicatie, voor de proefopdracht een tweetraps mailingcampagne. Die bestond uit een map met onbetaalde facturen als teasermailing, gevolgd door de hoofdmailing met een zak knikkers, onder het motto 'Blijft het voor u een spel als u de knikkers niet meer ontvangt?' Het concept werd tijdens de stemming in de zaal door 60% van de bezoekers als meest origineel beoordeeld. Het leverde Marco Mok de TREF-Award op, uit handen van de bekende direct marketing professional Wim Andra. DM Creatieve Communicatie in Haarlem telt zeven medewerkers. Als allround bureau werkt DM voor een brede groep van opdrachtgevers in de gehele Randstad.

Deel: ' DM Creatieve Communicatie wint TREF-Award van TNT Post '