Say Cheese Gouda officieel van start met inpakken kunstwerk

Guerrilla actie langs de A12, afslag Gouda

GOUDA, 20100401 -- Vannacht, 1 april om 00.00 uur is de actie 'SAY CHEESE GOUDA' officieel van start gegaan met het inpakken van een groot betonnen kunstwerk langs de A12 Rotterdam-Utrecht bij afrit Gouda. Het kunstwerk, bestaande uit twee grote betonnen ringen, is door de stichting Boven de 7e verdieping omgetoverd tot twee gigantische kazen. Deze guerrilla-actie is een reactie op het vele negatieve nieuws over Gouda in de media de laatste tijd. Kijk op www.saycheesegouda.nl voor meer informatie en foto's over de campagne en guerrilla-actie.

[Foto SAY CHEESE GOUDA]

Gouda is vaak in het nieuws, en meestal gaat het dan om slecht nieuws. Dat geeft onterecht een negatief beeld van deze prachtige stad, zo vindt de Stichting Boven de 7e verdieping. Daarom is deze stichting de campagne SAY CHEESE GOUDA gestart, een initiatief waarbij alle inwoners van de stad worden opgeroepen om lachend op de foto te gaan. De boodschap: in Gouda valt voldoende te lachen. Op deze manier laat de stad van de kaas massaal haar lachende gezicht zien. Eerder de avond was er een fotosessie voor burgers in het stadhuis, waaraan meer dan 300 burgers van Gouda meededen. Op de website SAY CHEESE GOUDA.NL kan iedereen binnenkort ook een portret van zichzelf maken. De foto's worden de komende tijd door de hele stad verspreid via grote posters.

De Stichting Boven de 7e verdieping, heeft de afgelopen jaren meer spraakmakende evenementen genitieerd. Ze organiseert kunst- en cultuurprojecten in Gouda en heeft als doel om anders te zijn dan anders, vernieuwend en ongebruikelijk. Op www.saycheesegouda.nl meer informatie over deze actie.

Deel: ' Say Cheese Gouda officieel van start met inpakken kunstwerk '