MicroStrategy heeft trouwste klanten volgens OLAP Survey 5

UTRECHT, 20060116 -- MicroStrategy® Incorporated (NASDAQ: MSTR), een toonaangevende, wereldwijde leverancier van business intelligence-software, kondigde vandaag aan dat uit een uitgebreid onderzoek onder bedrijven die gebruik maken van business intelligence (BI)-softwareproducten is gebleken dat bedrijven die MicroStrategy gebruiken het trouwst en tevredenst zijn. MicroStrategy had een totale klantentrouwscore van 81% en stond daarmee bovenaan de lijst van beoordeelde business intelligence-softwareproducten.


De OLAP-surveys, die jaarlijks door branche-analist Nigel Pendse en Survey.com (www.survey.com/olap) worden gehouden, zijn de meest uitgebreide onafhankelijke surveys met betrekking tot het BI-marktgebied en de BI-producten. Het survey van dit jaar, The OLAP Survey 5, is het uitgebreidst. Hiervoor zijn de ervaringen van 2100 organisaties uit 95 landen verzameld.

Volgens The OLAP Survey 5 is klantentrouw een indicatie van hoe tevreden een klant is met de producten en diensten van een aanbieder en een cruciale factor voor verkoopsucces. Onder een trouwe klant wordt een klant verstaan die bestaande applicaties blijft gebruiken, aanvullende software aanschaft om bestaande applicaties breder in te kunnen zetten, het product de voorkeur geeft boven andere producten wanneer nieuwe producten moeten worden geïmplementeerd en het product verkiest wanneer het het aantal BI-leveranciers moet verminderen.

De producten die beoordeeld warden in The OLAP Survey 5 waren, in volgorde:

BI-leverancier & Klantentrouw
* MicroStrategy - 81%
* Applix TM1 - 80%
* Microsoft AS - 77%
* Hyperion Essbase - 74%
* MIS Alea - 72%
* SAP BW - 72%
* Cognos PowerPlay - 72%
* Business Objects - 51%
* Oracle Discoverer - 50%
* Oracle OLAP Servers - 48%

"Voor het tweede achtereenvolgende jaar had MicroStrategy de hoogste klantentrouw bij alle beoordeelde producten," aldus Nigel Pendse, auteur van The OLAP Survey 5. "De resultaten bevestigen dat bekende leveranciers die een groeistrategie hebben nagestreefd op basis van acquisities gericht op het afdekken van het gehele BI-spectrum een slechte klantentrouw hebben. MicroStrategy echter, dat zich geconcentreerd heeft op één productarchitectuur en organisch is gegroeid kwam als beste uit de bus. Het feit dat MicroStrategy nummer 1 werd, suggereert dat veel van haar klanten geen alternatief zien voor het product."

"We zijn er erg tevreden over dat onze klanten opnieuw hun duidelijke klantentrouw aan de producten en diensten van MicroStrategy hebben getoond," aldus Sanju Bansal, de COO van MicroStrategy.

Een samenvatting van de resultaten van The OLAP Survey 5 is te vinden op: www.microstrategy.com/Company/OLAP_Survey5.asp

Over The OLAP Survey 5
The OLAP Survey 5, het tot nu toe grootste en meest uitgebreide survey naar OLAP-producten, wordt uitgevoerd door Nigel Pendse en Survey.com. Het survey van dit jaar is verreweg het uitgebreidste, omdat het gaat over de real-world BI-ervaringen van 2100 organisaties in 95 landen en 31 verschillende branches. Er waren geen leveranciers betrokken bij het ontwikkelen van de vragen en de financiering van het survey.

Over MicroStrategy
MicroStrategy, opgericht in 1989, is wereldwijd marktleider op het gebied van business intelligence(BI)-technologie. MicroStrategy levert geïntegreerde rapportage-, analyse- en monitoringsoftware die elke dag wereldwijd leidende organisaties helpt bij het nemen van betere zakelijke beslissingen. Ondernemingen kiezen voor MicroStrategy vanwege de geavanceerde technische mogelijkheden, geraffineerd analytisch vermogen en superieure gegevens- en gebruikersschaalbaarheid. Meer informatie over MicroStrategy (NASDAQ: MSTR) vindt u op www.microstrategy.com.

MicroStrategy en MicroStrategy Business Intelligence Platform zijn (geregistreerde) handelsmerken van MicroStrategy Incorporated in de Verenigde Staten en bepaalde andere landen. Andere product- en bedrijfsnamen die worden genoemd zijn wellicht handelsmerken van hun respectievelijke eigenaars.

Deel: ' MicroStrategy heeft trouwste klanten volgens OLAP Survey 5 '




Lees ook