NANO Supermarket onthult nieuwe productlijn


www.nanosupermarket.org

Eindhoven, 20121015 -- Van hippe mode tot levensreddende medicijnen, de NANO Supermarket toont verbluffende en verontrustende nano producten die in de komende tien jaar op de markt zouden kunnen komen. Tijdens de Dutch Design Week onthult de NANO Supermarket een nieuwe collectie speculatieve nanotechnologie toepassingen.

De producten zijn ontworpen om een discussie over de impact van nieuwe technologie op ons alledaagse leven aan te jagen. Onder de elf nieuwe producten bevinden zich o.a. kweekvlees gehaktballetjes, een buikriem die overtollig vet omzet in elektriciteit en het door zijderupsen gesponnen kunsthart. Andere nieuwkomers zijn de zichzelf vullende veldfles, de baarmoeder parel en de Rayfish sneakers gegroeid van genetisch gemodificeerd roggeleer.

Nanotechnologie omvat het manipuleren van structuren op atomair en moleculair niveau. Rondgeleid door ervaren supermarkt medewerkers, kunnen bezoekers de wenselijkheid van medicinale sushi, het Twitter implantaat en vele andere producten ervaren en bediscussiëren. De expositie presenteert geen toekomst voorspellingen, maar een mix van wetenschap en verbeelding die ons helpt te bepalen welke toekomst we eigenlijk willen.

De NANO Supermarket is gratis te bezoeken van 21 tm 28 Oktober van 10:00 tot 18:00 op het 18 Septemberplein in Eindhoven.

www.nanosupermarket.org

De NANO Supermarket is een project van het Next Nature Network: een wereldwijd opererend netwerk dat onderzoekt en visualiseert hoe technologie zo complex, autonoom en onvoorspelbaar wordt dat we het als een natuur op zichzelf gaan ervaren: next nature. De NANO Supermarket komt tot stand i.s.m. de Technische Universiteit Eindhoven met Financiële ondersteuning van het Mondriaan Fonds en Stichting Doen.


Deel: ' NANO Supermarket onthult nieuwe productlijn '




Lees ook