Graham Sturt Creative Director bij VBAT


VBAT versterkt zijn management team. Vijf jaar na zijn komst bij VBAT neemt Graham Sturt de creatieve directietaken over van medeoprichter Eugene Bay.

AMSTERDAM, 20140721 -- Graham Sturt (43) heeft meer dan 20 jaar werkervaring in branding en design. De nu tot Creative Director benoemde Brit neemt vanaf heden de verantwoordelijkheid voor de creatieve directietaken bij VBAT over van Eugene Bay. Bay is nog steeds CEO van VBAT, het internationaal branding en design bureau dat hij 30 jaar geleden mede oprichtte.

"De schaal van de Nederlandse markt is de afgelopen vijf jaar substantieel kleiner geworden. Daarom hebben wij onze new business scope uitgebreid: eerst binnen Europa en nu wereldwijd. Dit grotere speelveld vereist nieuwe focus en daarom hebben we besloten een nieuwe, toegewijde persoon te benoemen die zich concentreert op het creatieve team en de creatieve output. En na 30 jaar Creative Director te zijn geweest voel ik ook dat het bureau vers bloed aan de top nodig heeft," zegt Eugene Bay, die VBAT in 1984 mede oprichtte.

Eugene Bay: “Ik geloof dat Graham de man is die de nieuwe dynamiek in het bedrijf kan vastleggen. Hij koestert de zorgvuldig opgebouwde creatieve reputatie van VBAT en past goed in onze cultuur. Hij zal de bredere, internationalere creatieve koers die we hebben uitgezet verstevigen. En Graham is een fantastische mentor voor onze creatieven, hij is iemand die het talent in anderen herkent, die motiveert, uitdaagt en stimuleert. En hij is zelf een groot conceptdenker. Ik wens Graham veel geluk met deze uitdaging. Ik heb er volledig vertrouwen in dat onze creatieve reputatie bij hem in goede handen is."  

[Graham Sturt nieuwe Creative Director bij VBAT]

Graham Sturt nieuwe Creative Director bij VBAT

Graham Sturt werkte bij verschillende vooraanstaande internationale bureaus – waaronder 4i, Fitch London, Large Design, Landor, 20I20 – voor klanten als DE Master Blenders 1753, Heineken, PostNL, The Rolling Stones, Oasis, Nokia, Motorola, Channel 4, Bang & Olufsen, Greenpeace, Lucky Strike en YO! Sushi. Hij is gespecialiseerd in de ontwikkeling van identiteiten en logo design en heeft een passie voor typografie. Creatief hij is altijd op zoek naar nieuwe en spannende manieren om mensen met merken door zijn werk te verbinden. Sturts werk, dat getekend is door een mix van nieuwsgierigheid en passie, werd bekroond met een DBA Effectiveness Award en  Design Week Award.

"Het is mijn ambitie om VBAT blijvend in staat te stellen haar ‘creative excellence’ op niveau te houden door haar opdrachtgevers te voorzien van de beste designs en merkbelevingen. Daarnaast is mijn doel de aantrekkingskracht van VBAT te blijven uitoefenen op de beste designers in de industrie en internationale prijzen te blijven winnen door middel van creatieve services op uitmuntend niveau", zegt Graham Sturt over zijn nieuwe rol.

Over VBAT
Wij zijn een bekroond branding- en designbureau gelokaliseerd in Amsterdam. Na 30 jaar in het vak zijn we experts in het creëren van merkidentiteiten, verpakkingen en retail formules, maar wij denken zelf graag dat klanten voor ons kiezen omdat we vernieuwend zijn. We werken voor merken als Heineken, ING, D.E Master Blenders 1753, PostNL, Sol, Gamma and Amsterdam Gaypride. We zijn een team van ongeveer 60 creatieve experts gevestigd in een voormalige fietsfabriek in Amsterdam en zijn onderdeel van het ‘WPP global network’. Voor meer informatie, zie www.vbat.com.


Deel: ' Graham Sturt Creative Director bij VBAT '




Lees ook