Bij businessclub DNA wint beste netwerker 2000 euro

AMSTERDAM, 20140513 -- De Amsterdamse netwerkstichting DNA gaat in de toekomst de inzet van hun deelnemers actief stimuleren. Vanaf dit jaar wordt jaarlijks een bedrag van tweeduizend euro uitgekeerd aan de ondernemer die zich het meest inzet voor anderen binnen het netwerk. Deelnemende ondernemers verzamelen gedurende het jaar punten en worden zodoende beoordeeld op hun daden door een speciaal hiervoor opgezet systeem.

Deze nieuwe koers binnen DNA komt voort uit marktwerking. Er zijn verschillende ondernemersnetwerken in de markt en belangstelling voor deelname bij het MKB lijkt de laatste jaren terug te lopen.

Door een ondernemersprijs in het leven te roepen wordt meer interactie tussen deelnemers nagestreefd. Het netwerken is gericht op het inzetten van de individuele passies en talenten van ondernemers. De competitie zorgt voor wisselwerking.

Kortom: Een gezonde competitie gepaard met een flinke dosis gezelligheid, met als doel ondernemers verder te helpen is de gedachte.

Naast de gebruikelijke sociale en zakelijke aspecten, zoals periodieke evenementen en netwerkborrels op het programma, wordt deze nieuwe verkiezing van ondernemer van het jaar het centrale thema voor de komende jaren. De competitie staat open voor alle ondernemers die mee willen doen.

Het bestuur van DNA, zelf ook ondernemers, doet zelf actief mee maar zij komen niet in aanmerking voor de geldprijs. Zij zorgt ook voor het registreren van de score en het evalueren van de methode. En niet onbelangrijk: Het monitoren van de naleving van de spelregels.

Puntentelling

Het systeem van puntentelling is als volgt:
Deelnemers kunnen tussen 1 punt en 10 punten verdienen bij verschillende acties. Het aanbrengen van een nieuwe donateur voor DNA bijvoorbeeld levert 10 punten op. Het aanwezig zijn op een netwerkborrel levert 1 punt op.

Het stellen van een zakelijke vraag binnen het netwerk levert 1 punt op. Het beantwoorden van dezelfde vraag levert 2 punten op. Het aanbrengen van een lead of prospect is goed voor 3 respectievelijk 5 punten. Zo is een hele reeks acties die punten opleveren gedefinieerd.

Sommige categorieën, bijvoorbeeld zoals andere deelnemers attenderen op interessante cursussen en congressen, zijn gemaximeerd qua punten.
Andere categorieën kunnen extra punten opleveren. Een voorbeeld is wanneer een workshop georganiseerd wordt door een deelnemer: Dat levert punten op. En wanneer anderen de workshop ook als positief ervaren: Dan levert dat extra punten op.

Op de website van DNA wordt alles verder uitgelegd: https://www.dna-amsterdam.nl

Stichting Doorgroei Netwerk Amsterdam (DNA) is een netwerk van gepassioneerde ondernemers met als missie om elkaar verder te helpen. De stichting werd in 2004 opgericht.

Deel: ' Bij businessclub DNA wint beste netwerker 2000 euro '