( bw)(ca-business-wire) business wire bevestigt haar groeistrategie in continentaal europa met de opening van haar kantoor in parijs op 24 oktober   redactie business   parijs--(business wire)--21 oktober 2005--business wire kondigde vandaag aan dat haar volledig operationele filiaal in parijs maandag 24 oktober officieel zal worden geopend. de opening valt samen met comfi2005, de eerste conferentie over financiële communicatie in frankrijk die door het bedrijf wordt gesponsord. deze innoverende, eendaagse conferentie zal worden bijgewoond door investor relations verantwoordelijken en directieleden van de grootste beursgenoteerde bedrijven in frankrijk.    business wire kondigde in mei haar plannen aan om uit te breiden in zowel de euronext-regio als in italië en spanje. business wire onderlijnde haar inzet in continentaal europa met de aanstelling van nicolas raynier, een vooraanstaand bedrijfsleider uit de informatie-industrie, als manager voor zuidelijk europa.   raynier heeft een bekwaam verkoop- en redactieteam samengesteld dat een antwoord zal bieden aan de groeiende behoefte aan wereldwijde communicatie voor europese bedrijven die zich op de internationale markt richten. business wire is de enige internationale commerciële nieuwsdienst voor de zakenwereld die verschillende redacties heeft in europa. business wire runt over de hele wereld meer redacties dan alle concurrenten samen.    het kantoor in parijs is centraal gelegen aan 10 rue de vezelay, 75008 parijs, frankrijk; telefoon: +33 156 88 2940; fax: +33 142 25 1915.    business wire is de sponsor van de slotreceptie van comfi2005, die drie hoofdevenementen en 15 workshops omvat. business wire zal een workshopdiscussie leiden over de richtlijn betreffende de transparantieplicht van de europese unie ("TOD") en de gevolgen daarvan voor beursgenoteerde bedrijven. Verwacht wordt dat de Richtlijn betreffende de transparantieplicht van kracht zal worden in 2007. Het doel is om de Europese normen voor informatieverstrekking voor de 25 leden van de Europese Unie te harmonizeren.    Ter voorbereiding van de Richtlijn heeft Business Wire netwerken voor de wettelijke informatieverstrekking opgezet in zes Europese landen, waaronder in Frankrijk. Het Franse netwerk voldoet aan de wettelijke verplichtingen van de AMF, de Franse toezichthouder voor effectentransacties.    Via Business Wire is het ook mogelijk om te voldoen aan de vereisten voor informatieverstrekking in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden, Zwitserland en Luxemburg. De introductie van een netwerk voor informatieverstrekking in Nederland is voor later deze maand gepland.    "Business Wire streeft ernaar om Franse bedrijven bij te staan in hun behoefte om hun klanten en kapitaalmarkten overal ter wereld te bereiken", aldus Cathy Baron Tamraz, president van het bedrijf. "Wij hebben een zeer professioneel team samengesteld dat erop gebrand is om nauw samen te werken met bedrijven die informatie willen verstrekken aan beleggers en klanten in Europa, naast Noord-Amerika, Azië, Latijns-Amerika, en andere veelbelovende markten."   Over Business Wire:   Business Wire werd opgericht in 1961 door Voorzitter/CEO Lorry I. Lokey, een ervaren journalist en PR manager. Het meerkanalen netwerk van het bedrijf, met toegang tot circa 60 internationale en nationale persagentschappen, financiële informatieverstrekkers en internetgebaseerde nieuwsdiensten over heel Noord-Amerika, Europa, Azië, Latijns-Amerika, het Midden-Oosten en Afrika, biedt real-time, gelijktijdige toegang tot het belangrijkste doelgroepen - nieuwsmedia, gespecializeerde pers, institutionele en particuliere beleggers, business-to-business besluitvormers en consumenten.   Business Wire verspreidt dagelijks elektronisch de volledige tekst van circa 1.000 persberichten aan de media, internet, online diensten en databases, en de internationale beleggerswereld in 150 landen en 45 talen. Business Wire heeft 24 kantoren in de V.S., naast kantoren in Frankfurt, Londen, Brussel, Parijs, Sydney en Tokio en partners overal ter wereld.   --30--AM/ny*   CONTACT: Business Wire       Gregg Castano of Neil Hershberg, + 1 212-752-9600

Deel: ' Business Wire opent Europees kantoor in Parijs '