GFP en Scoupy sluiten samenwerkingsverband voor mobiele voordeelacties


Marktleider in voordeel GFP neemt belang van 25 procent in location based marketing startup Scoupy

AMSTELVEEN, 20120604 -- Gennie Freen Producties (GFP), marktleider in Nederland op het gebied van voordeelacties, heeft een belang van 25 procent genomen in de location based marketing startup Scoupy BV. Scoupy is een applicatie voor iPhone en Android-telefoons met unieke kortingsacties van MKB, retail en horeca. GFP biedt landelijke voordeelacties aan in de Scoupy-app en gaat in de nabije toekomst ook gratis toegangskaarten weggeven voor attractieparken via ticket runs.

Mobiele coupons
Met de verregaande samenwerking willen GFP en Scoupy een slag slaan in de competitieve markt van mobiele coupons. Gennie Freen, directeur en oprichter GFP: “Door de samenwerking met Scoupy hebben wij nu alle mediatypen compleet. We waren al zeer actief in online en print en voegen nu landelijke voordeelacties op mobiele smartphones toe aan ons portfolio. Deze markt ontwikkelt zich razendsnel, ook in het buitenland. Voor ons als marktleider in voordeelacties is het belangrijk in een vroeg stadium in te stappen bij een succesvolle mobiele applicatie voordat de branche zich uitontwikkeld heeft.”

Over GFP
GFP is een Amstelveens bedrijf gespecialiseerd in voordeel in de breedste zin van het woord. De bekendste producten van GFP zijn de voordeelagenda's, zoals de Nationale Postcode Loterij Voordeelagenda die jaarlijks wordt ontvangen door 2,4 miljoen huishoudens: een tweehonderd pagina's tellende agenda waarin forse kortingen worden aangeboden door grote marktpartijen als La Place, Dolfinarium, Landal Greenparks en Jamin. Ook heeft GFP een web-to-print-applicatie, CoupOnLine. Met deze voordeelapplicatie kan de consument zelf zes persoonlijke coupons bestellen die vervolgens thuisbezorgd worden.

Aanvullende content
“Wij willen gezamenlijk met GFP van Scoupy een groot succes maken”, aldus Valentijn Bras, CEO van Scoupy. “GFP zorgt voor relevante en aanvullende landelijke content in de vorm van vrijetijdsbestedingen, wellness en attracties zoals musea, dierentuinen en pretparken. Denk daarbij bijvoorbeeld voor de zomermaanden aan een substantiële korting bij Safaripark Beekse Bergen, Walibi Holland of Dolfinarium, een slipcursus voor twee personen voor 99 euro, korting bij Museum Boijmans van Beuningen en – zodra de ticketruns van start gaan – onder andere gratis kaartjes voor SEA LIFE Scheveningen en Klimpark Fun Forest. ”

Over Scoupy
Scoupy verzamelt in de gratis Scoupy-App unieke kortingsacties van MKB, retail en horeca. In de Scoupy-App kunnen ondernemingen tot drie acties aanbieden voor een langere tijdsduur. De app toont deze acties aan de consument op basis van de GPS-locatie van de smartphone. Binnenkort lanceert Scoupy push-notificaties, waardoor de gebruiker meldingen ontvangt van relevante kortingen direct in de buurt. De app is inmiddels 80.000 keer gedownload en telt 2000 acties van 1500 locaties. Achter Scoupy BV zitten vier ervaren marketingmedia-ondernemers: Valentijn Bras (Promodukties, Maxiposter), Olivier Slot (Centercom), Pierre Karsten (Boomerang, Radio Decibel) en Gennie Freen (GFP).


Deel: ' GFP en Scoupy sluiten samenwerkingsverband voor mobiele voordeelacties '




Lees ook