Extensis onthult nieuwe Portfolio Studio Digital Media Archive Server

Nieuwe, goedkope en eenvoudig te gebruiken server software biedt creatieve teams centrale plaats voor snelle lokalisering van foto's en digitale media.

NORTHAMPTON, Engeland--(BUSINESS WIRE)-- 20100915 --

Extensis, een afdeling van Celartem Inc., presenteerde vandaag haar nieuwe toevoeging aan haar portfoliolijn voor Digital Asset Management (DAM) producten: Portfolio Studio™ – een foto-archiefserver die kleine teams tijd uitspaart door het automatisch archiveren en centraliseren van toegang tot foto's en projectbestanden met consistente metagegevens. Portfolio Studio brengt op de mappen gebaseerde workflows naar het volgende niveau door aan teams op het web gebaseerde hulpmiddelen te leveren voor het lokaliseren en omzetten van foto´s en grafische bestanden.

Portfolio Studio is de perfecte keuze zodat kleine werkgroepen hun projecten zonder IT-problemen kunnen stroomlijnen. Het gehele systeem is beschikbaar via een elegante web of bureaubladtoepassing. De bijgeleverde AutoSync™ technologie werkt voortdurend achter de coulissen voor het controleren van netwerkmappen. Het is namelijk belangrijk dat deze de meest recente informatie bevatten om het archief interessant voor opzoeken te houden. De naadloze en op normen gebaseerde benadering van Portfolio Studio betekent dat sleutelwoorden en andere belangrijke metagegevens automatisch met Adobe Bridge, Lightroom en andere Creative Suite toepassingen gesynchroniseerd worden.

“Het systeem biedt de MediaRich® server van Equilibrium® een hefboomeffect om een snellere turnaround voor herhaalde acties te verkrijgen — zoals bestandomzetting en fotoherschaling- zodat het bureaublad en daarmee de gebruiker vrij wordt gelaten”, aldus Davin Kluttz, Senior Product Manager. “Portfolio Studio kan bijna alles catalogiseren en ondersteunt een massieve array bestandformaten waaronder: foto's, Camera Raw en DNG-bestanden, grafieken, PDF-bestanden, documenten en video´s.”

Portfolio Studio heeft de volgende kenmerken:

• Biedt 3 simultane verbindingen met één enkele catalogus
  • Voert snelle visuele zoekacties uit naar geïndexeerde miniatuurweergaves en weergaves vooraf in volledige grootte
  • Spaart tijd uit door teams een centrale plaats te bieden zodat belangrijke foto's en projecten gevonden kunnen worden – zonder naar het bestand te zoeken (zelfs de disks die offline zijn opgeslagen).
  • Beschermt het werk door te garanderen dat belangrijke bestandinformatie zoals gebruiksrechten, copyrights en data, op consistente manier toegepast en gedeeld wordt
  • Gebruikers kunnen snel het werk weer hervatten omdat de tijdvergende omzetting van bestandformaten sneller wordt uitgevoerd op een mediaverwerkende server
  • Bevat gebruikersvriendelijke Web, Mac en Windows klanten
  • Geen IT-team nodig – Portfolio Studio wordt opgestart met behulp van een web browser en onderhoudt zich nagenoeg automatisch

Prijs en beschikbaarheid

Portfolio Studio is onmiddellijk verkrijgbaar voor een prijs van 1.975 €. Het product is te koop in toonaangevende winkeloutlets en direct op de Extensis website (www.extensis.com). Engelse, Franse en Japanse versies zijn beschikbaar.

Portfolio Studio beperkt zich tot 3 klantenverbindingen en 1 gedeelde catalogus. Grotere werkgroepen en organisaties die een schaalbaar digitaal systeem voor het management van hulpmiddelen nodig hebben, kunnen Portfolio Server 9.5 in overweging nemen. Voor meer informatie over de portfolio van de productenfamilie, ga naar www.extensis.com/portfolio.

Over Extensis

Extensis is een toonaangevende ontwikkelaar van software die creatieve werkgroepen en vakmensen in staat stelt werkstromen te stroomlijnen, digitale middelen en lettertypes op veilige wijze te beheren en bedrijfstypografische branding te controleren. Gebruikt door honderden Fortune 5000 bedrijven, omvatten de onderscheiden producten van Extensis voor klanten/server, bureaublad en webservice o.a.: Universal Type Server voor op de server gebaseerd lettertypemanagement en de WebINK web-lettertypehuurservice. Extensis is in 1993 opgericht en heeft kantoren in Portland, Oregon, en in het Verenigd Koninkrijk. Extensis maakt deel uit van Celartem Inc., een volledige dochtermaatschappij van Celartem Technology Inc., (Hercules: 4330). Voor extra informatie, ga svp naar www.extensis.com, of bel 1-800-796-9798.

Over Celartem

Celartem Technology Inc. ontwikkelt en verkoopt vernieuwende technologieën voor de opslag, toegang en distributie van rijke media-inhoud. Celartem heeft haar technologie ontwikkeld op het gebied van digitale fotocompressie, schaalbare fotoweergave en veilige inhouddistributie en management. Celartem staat genoteerd op de Osaka Securities Exchange, Hercules:4330. Celartem is opgericht in 1996 en heeft haar hoofdkantoor in Tokio, Japan. Ook heeft het bedrijf een volledige dochtermaatschappij, Celartem Inc., met hoofdkantoor in Seattle.

Extensis, Portfolio Server, NetPublish en NetMediaMAX zijn handelsmerken van Extensis, een afdeling van Celartem, Inc.. Equilibrium en MediaRich zijn een geregistreerd handelsmerk van Automated Media Processing Solutions, Inc., dba Equilibrium. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Extensis