Grote grafische krachtenbundeling in West-Nederland

Waddinxveen, Bleiswijk, Noordwijkerhout, Lisse, 20131015 -- Twigt GrafiMedia, Drukkerij NKB, Druno en Dekker Drukkers en Alkemade Printing bundelen hun krachten. Hierdoor ontstaat een solide en complete grafische dienstverlener met vier vestigingen en circa 90 medewerkers.

Vanuit de vier vestigingen blijft contact met (en advies aan) de klanten onveranderd zeer persoonlijk. Met cross media communicatie, digitaal drukwerk en online opmaak- en bestelportals wordt de dienstverlening completer. De ambitie is groot. Naast modernisering van het machinepark wordt geïnvesteerd in ICT-talent, online applicaties en interne automatisering.

Ook organisatorisch heeft deze bundeling van krachten gevolgen. De directie wordt gevoerd door Ron van Wijngaarden (operationeel) en Harold van der Horst (commercie en automatisering). Drukkerij NKB verhuist van Bleiswijk naar het op tien minuten afstand gevestigde pand van Twigt in Waddinxveen. Druno en Dekker Drukkers (Noordwijkerhout) en Alkemade Printing (Lisse) opereren onveranderd vanuit de huidige vestigingen.

Door productie en automatisering samen te voegen, kan efficiënter worden geproduceerd. Vanwege dubbele functies is voor een aantal medewerkers ontslag aangevraagd. De vakbonden zijn hierover geïnformeerd.

“De grafische markt consolideert. Dit gaat ten koste van kleinere bedrijven. Het is noodzakelijk om niet alleen te blijven investeren in automatisering, print en een bredere dienstverlening, maar ook in schaalvergroting”, zegt Harold van der Horst. “Samen met NKB, Druno en Alkemade verstevigen we onze positie in het Groene Hart.”

“Ik ben zeer blij met deze stap en de extra mogelijkheden die we onze klanten bieden”, aldus Ron van Wijngaarden. “Doordat de productie van Bleiswijk nu in Waddinxveen plaatsvindt, beschikken we over een zeer efficiënte productielocatie voor print, digitaal drukwerk, klein- en grootformaat offsetdrukwerk en fulfilment. Alle grafische producties zijn nu onder één dak geconcentreerd. Dit leidt tot korte doorlooptijden, optimale kwaliteitsbewaking en lagere kosten. Bovendien kunnen de kennis en ervaring van Twigt en Alkemade Printing worden gecombineerd. Wij bieden nu een complete dienstverlening. Van portals en automatisering tot digitaal drukwerk, personalisatie en cross media campagnes. Dit biedt veel van onze klanten nieuwe mogelijkheden.”

Over NKB

NKB (www.drukkerijnkb.nl), gevestigd in Bleiswijk, is een toonaangevende grafische dienstverlener in Lansingerland. Door persoonlijke benadering vertaalt NKB de wensen van klanten naadloos naar concrete producten en totaaloplossingen. Geavanceerde techniek staat aan de basis van praktische en heldere oplossingen. Bij dit alles hecht NKB veel belang aan scherpe prijzen, kwaliteit en korte levertijden.

Over Alkemade Printing

Alkemade Printing (www.alkemade.nl), gevestigd in Lisse is een zeer veelzijdig grafische bedrijf. Van digitaal gepersonaliseerd drukwerk tot en met krachtige cross media campagnes en handige bestelportals: bedrijven en organisaties kunnen bij Alkemade Printing terecht met letterlijk alle communicatievraagstukken. Alkemade Printing staat voor no-nonsense aanpak, betrouwbare kwaliteitszorg, scherpe focus en persoonlijke aandacht voor de klant. Vaste relaties zullen dit beamen.

Over Druno en Dekker Drukkers
Druno en Dekker Drukkers (www.druno-dekker.nl), gevestigd in Noordwijkerhout, is een toonaangevende grafische dienstverlener in de Bollenstreek. Een persoonlijke touch staat er garant voor dat de wensen van de klant soepel worden vertaald naar concrete producten en totaaloplossingen. Geavanceerde techniek staat aan de basis van praktische en heldere oplossingen. Druno en Dekker Drukkers hecht veel belang aan scherpe prijzen, kwaliteit en korte levertijden.

Over Twigt GrafiMedia
Twigt GrafiMedia (www.twigt.nl) heeft vestigingen in Alphen aan den Rijn en Waddinxveen. Als hybride grafische onderneming (offset-, digitaal drukken en printen) heeft Twigt GrafiMedia een stevige en toonaangevende positie in het Groene Hart. Uitgebreide dienstverlening, van creatie tot en met distributie, is hier debet aan. Twigt GrafiMedia maakt bij haar relaties de gehele communicatieketen beter, gemakkelijker, efficiënter en sneller. Schaalgrootte en een degelijke organisatie stellen Twigt in staat om complexe communicatie- en informatievraagstukken op te lossen. Voor zowel kleinere als grotere veeleisende opdrachtgevers.

Zie ook https://www.alsvierkrachtenelkaarversterken.nl

Noot voor redacties: