FAMILIA ( Directe Democraten ) wil mee in fusie van TROS en AVRO

De nieuwe mediawet maakt de weg vrij voor de fusie van TROS en AVRO met meer dan 750.000 leden. Als gekozen wordt voor verdere samenwerking ontstaat FAMILIA De allergrootste familie van Nederland.

DEN HAAG, 20120706 -- Vanaf 2016 zijn er nog maximaal acht publieke omroepen, waarvan zes op basis van ledenaantal. Dat staat in een wijziging van de Mediawet, waarmee het kabinet vrijdag heeft ingestemd op voorstel van minister Marja van Bijsterveldt (OCW). Het wetsvoorstel gaat nu voor advies naar de Raad van State. Daarmee ligt de vereenvoudiging op schema en kunnen de omroepen doorgaan met de ingezette fusies. Van Bijsterveldt zei vrijdag na afloop van de ministerraad dat het derde net ook gewoon kan blijven. Haar partij, het CDA, wil een brede publieke omroep. En dat kan volgens haar alleen maar met drie netten.

FAMILIA ( Directe Democraten ) ziet in de toekomst grote veranderingen wat betreft de werkwijze en structuur van politieke partijen.

Door technologische ontwikkelingen wordt het mogelijk voortdurend in contact te staan met kijkers, luisteraars en kiezers en hun mening over ( politieke ) onderwerpen te polsen door televoting met bijpassende radio- en televisieprogramma's.

Internet en social media spelen in toenemende mate een rol. Volksvertegenwoordigers zullen in de toekomst steeds meer zichtbaar worden voor het kiezersvolk.

FAMILIA ( Directe Democraten ) wil brede volkspartij met CDA

Deel: ' FAMILIA ( Directe Democraten ) wil mee in fusie van TROS en AVRO '