Dreigend conflict tussen Sanoma en tijdschrift Salom

DELFT, 20070213 -- Sanoma Uitgevers B.V. dreigt het tijdschrift Salom voor de rechter te slepen als de reclamecampagne op de radiozender Arrow Jazz FM niet met onmiddellijke ingang wordt gestopt.

Een radiospotje waarin Salom op humoristische wijze wordt afgezet tegen het denkbeeldige tijdschrift "Ibelle", een kwinkslag naar het tijdschrift Libelle van Sanoma, heeft de uitgeverij van titels als Libelle, Margriet en Esta doen besluiten om Salom bij sommatiebrief te sommeren met onmiddellijke ingang met de campagne te stoppen. In de radiocommercial wordt "Ibelle" afgeschilderd als een truttig blad dat niet meer van deze tijd is.

Sanoma eist niet alleen dat Salom de gewraakte reclame met onmiddellijke ingang stopzet, maar ook dat een lijst wordt verschaft van media die de reclame inmiddels hebben uitgezonden en een schriftelijke toezegging dat Salom in de toekomst afziet van ieder gebruik van merknamen van Sanoma Uitgevers B.V. Mocht Salom niet binnen 24 uur gehoor geven aan deze eisen, dan zal Sanoma zonder nadere aankondiging rechtsmaatregelen treffen, waaronder het instellen van een vordering tot vergoeding van de door Sanoma Uitgevers B.V. te lijden schade.

Deel: ' Dreigend conflict tussen Sanoma en tijdschrift Salom '