Pressexpress: Soort 'Febo' voor journalistieke teksten


Pressexpress, ClickForContent

Amstelveen, 20130828 -- In 2009 is Pressexpress gelanceerd om uitgevers en hoofdredacteuren een platform te bieden waar ze last minute tekstartikelen kunnen shoppen: tekst on demand. Het komt nog vaak voor dat uitgevers op het allerlaatste minuut nog content nodig hebben, bijvoorbeeld omdat een advertentiepagina weg valt. Grote uitgevers hebben dan teksten op de plank liggen maar kleinere uitgevers moeten die dan nog maken. Door deadlines en beperkte budgetten komen ze soms in de knel. Ook hebben kleine uitgevers teksten opgeslagen die ze wellicht aan sponsored magazines willen verkopen. Die kunnen ze via Pressexpress aanbieden, mits de teksten kwalitatief goed zijn.

PRESSEXPRESS logo
Naast exclusieve teksten verkoopt Pressexpress ook teksten die meerdere keren gedownload kunnen worden. Momenteel zijn de rubrieken ingedeeld in: Beauty; Culinair; Entertainment; Gezondheid; Kids; Kunst; Luxe; Mode; Psychologie; Zaken; en Reizen. Een belangrijke missie van Pressexpress is om journalisten een podium te bieden om uit te blinken, in het bijzonder  jonge talentvolle journalisten die in de huidige marktomstandigheden nauwelijks aan bod komen. Uitgevers hebben meestal een vaste poule aan freelancers waar nauwelijks beweging in zit. Op Pressexpress.nl kunnen zij laten zien wat ze kunnen en hun verkochte artikelen kunnen ze als referentie gebruiken.

Sinds 2013 is, door de overweldigende vraag, een online gedeelte gecreëerd met content voor websites en bloggers. Blijkbaar hebben veel websites behoefte aan content maar willen daar geen vaste redactie voor aannemen, wegens gebrek aan tijd en expertise. Steeds meer consumenten beginnen allerlei blogsites maar willen niet alles zelf opvullen. Bloggers kunnen zich bij ons redelijk eenvoudig inschrijven en hun eigen teksten meermalig verkopen of teksten van andere bloggers kopen. Voor aanmelding is geen VAR verklaring nodig in tegenstelling tot registratie voor content voor glossy- en sponsored magazines. In 2014 breidt Pressexpress dit gedeelte flink uit om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen.

Of wij een concurrent van Villa Media worden? Nee, wij bieden enkel alleen teksten aan, geen freelancers. Misschien dat we op termijn ook een meet en greet worden voor veel journalisten, maar vooralsnog concentreren wij ons op content van top kwaliteit.


Deel: ' Pressexpress Soort 'Febo' voor journalistieke teksten '




Lees ook