Boekwinkels verhogen conversie door samenwerking met boekenwebsite

Boekverkoper Van Stockum eerste met recensies van boekenliefde.nl

DEN HAAG, 20121122 -- Kijk op boekenliefde.nl en vind de waardering van duizenden andere lezers over het boek waar je belangstelling voor hebt. Meld je gratis aan en je kunt ook jouw mening over een boek kwijt. Op die manier groeit een enorme collectie recensies. Van twintigduizend verschillende boeken zijn één of meer waarderingen bekend. Reden voor Van Stockum om hier aan deel te nemen.

Boekenlezers krijgen iets terug van boekenliefde
Lezers die zich aanmelden op de site en hun mening geven over boeken, krijgen iets terug van boekenliefde. Op basis van de eigen waarderingen, geeft boekenliefde ze boekentips op maat. Lezers die ook lid zijn van een bibliotheek kunnen hun account koppelen aan hun eigen bibliotheek. Daarmee kan boekenliefde.nl automatisch een bericht sturen als geleende boeken ingeleverd moeten worden.

Recensies verhogen conversie
Boekhandel Van Stockum zocht voor de verrijking van zijn site een goede bron van recensies. Sinds kort is de site van Van Stockum gekoppeld aan boekenliefde.nl. Daardoor verschijnen bij iedere leverbare titel de recensies van de deelnemers aan boekenliefde.nl. Peter van Andel, directeur van Van Stockum is er blij mee: “De recensies van boekenliefde.nl zijn een prachtige aanvulling op onze website om onze klanten nóg beter van dienst te zijn.” Ook een andere boekwinkel is inmiddels in voorbereiding om reviews van boekenliefde.nl op te nemen op hun website. De aanwezigheid van gebruikersrecensies verhoogt de conversie. Tegelijkertijd is het voor een individuele boekwinkel erg lastig om klanten te verleiden om in het eigen systeem waarderingen op te geven.

Boekenliefde.nl is een site van Kees den Boogert uit Den Haag. Hij is bereikbaar per email reacties2012@boekenliefde.nl. Op https://boekenliefde.nl/informatie.html vind u vele gegevens over de site. De site heeft inmiddels duizenden deelnemers. En er zijn apps voor gemaakt op de platformen van Apple, Android en Windows. Uiteraard heeft de site een Facebookpagina en is het op Twitter te volgen via @boekenliefde.

Van Stockum heeft twee vestigingen in Den Haag en Leiden.
Een voorbeeld van de koppeling met Van Stockum ziet u hier https://www.vanstockum.nl/9789047201793/

Deel: ' Boekwinkels verhogen conversie door samenwerking met boekenwebsite '