Miaaauuuw!!! De Raadselkat is er

Heerenveen, 20131101 -- Het Mediaheads-collectief ontwikkelde de Raadselkat-app, een leuk interactief verhaal voor kinderen van 4 tot 10 jaar. Het verhaal is geschreven door Kate Schlingeman. Kate schreef eerder de bekende kinderboeken Mats en de Moedmannetjes en Spindingen en schrijft behalve kinderverhalen ook poëzie. In 2012 won zij de 2e prijs in de Turing Nationale Gedichtenwedstrijd.

Mieps komt op haar weg de Raadselkat tegen, ze wil de brug over, maar van de Raadselkat mag dat pas na het oplossen van een raadsel. De lezertjes lossen samen met Mieps het intrigerende raadsel op, waarna Mieps verder kan.

De prachtige tekeningen en moderne vormgeving zijn van Sahal Merchant, de muziek van Marc Crolla. Chamin Hardeman en Gerben Suurmeijer deden het programmeerwerk. De app, geschikt voor IPad, is vanaf vandaag te downloaden in de Apple ITunes-store. Binnenkort verschijnt de app ook in andere talen, waaronder het Engels, Spaans en Fries.

Mediaheads publiceerde eerder de Wappidoo-party-app en de ToWords app, een vertaal-app Fries/Nederlands/Spaans/Engels voor kinderen van 4 tot 8 jaar. Het bedrijf produceert o.a. digitaal leermateriaal voor de onderwijsdienst Cedin, zoals Berneboel, een verzameling spelletjes, animaties en een poppenspel als onderdeel van Studio F.

Deel: ' Raadselkat-app interactief verhaal voor kinderen van 4 tot 10 jaar '