Bouwcenter Concordia winnaar 2016 in Hout- en bouwmaterialenbranche

Succesvol Nederland presenteert de beste bedrijven van Nederland; elke zondag op RTL7, 10.30 uur

ROTTERDAM, 20160812 -- Bouwcenter Concordia is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Hout- en bouwmaterialenbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Bouwcenter Concordia weet zijn enorme vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een prachtige bedrijf.’

Uit onderzoek van Bouwkennis dat in samenwerking met onderzoeksbureau USP is uitgevoerd, blijkt dat klusbedrijven het meest tevreden zijn over Bouwcenter Concordia als het gaat om klantvriendelijkheid, meedenken met de klant, professionaliteit, betrouwbaarheid, assortiment en kwaliteit. Om die reden is Concordia in 2015 al uitgeroepen tot Beste Bouwgroothandel. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Bouwcenter Concordia een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Bouwcenter Concordia, want men is continu bezig zijn producten en diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Vooruitstrevende directie

Met de omvang van een klein dorp en maar liefst 180 medewerkers in dienst, mag je Concordia geen doorsnee bouwmaterialenhandel noemen. Het heeft acht vestigingen in Noord-Nederland en is leverancier van alle hout- en bouwmaterialen die nodig zijn op het gebied van bouw en verbouw, voor zowel de aannemerij als particulieren. ‘Op zich is het al spectaculair dat een leverancier van bouwmaterialen de crisisjaren met glans heeft overleefd – en zelfs is gegroeid’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘De vooruitstrevende directie en het al even actieve managementteam kijken dan ook verder dan vandaag. Inmiddels heeft het bedrijf een aantal patenten op zijn naam staan die alle op het gebied van energievoorziening, kostenbesparing en een groene toekomst liggen.’

Het meest in het oog springende betreft de innovatieve 2Dutchwindmill, waarvan Concordia medeaandeelhouder en ontwikkelaar is. Het betreft een kleine windturbine die op het dak van elke woning of bedrijfsgebouw te plaatsen is en tot 35.000 kW per jaar genereert. Ruim voldoende om een geheel pand van energie te voorzien. Zwaan: ‘Naar verwachting gaat dit een revolutie ontketenen op het gebied van windturbines in Nederland en ver daarbuiten. De ROI op dit apparaat bedraagt 4 tot 6 jaar, oftewel 18 tot 25%. 2Dutchwindmill is inmiddels gepatenteerd en beschikt over alle relevante certificeringen, zoals CE en TUV. Hiermee heeft Concordia zich een ware innovator getoond.’

Bouwcenter Concordia (officiële naam: Drentse Bouwmaterialenhandel ‘Concordia’ BV) is opgericht in 1906 en bestaat al ruim 110 jaar. Het hoofdkantoor is gevestigd in Meppel en er zijn tevens vestigingen in Heerenveen, Hoogeveen, Dedemsvaart, Dieverbrug, Steenwijk, Grijpskerk en Roden. Het bedrijf is in heel Noord-Nederland actief. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper.’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Zonder twijfel de winnaar in de Hout- en bouwmaterialenbranche!’

Meer informatie: www.bouwcenterconcordia.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:  Dhr. G. Gritter
Telefoon: 052-2253631  -  E-mail:  g.gritter@bouwcenterconcordia.nl