Enviva LP bereikt SFI-goedgekeurde broncertificering

BETHESDA, Md.--(BUSINESS WIRE)-- 20110509 --

Als onderdeel van een verbintenis met duurzaamheid waarbij alle bedrijven zijn betrokken, heeft Enviva LP (“Enviva”), toonaangevende fabrikant van verwerkte biomassabrandstof in de Verenigde Staten en Europa vandaag aangekondigd dat het (SFI)-certificering heeft verkregen aan de hand van het Sustainable Forestry Initiative voor haar vezelbronactiviteiten in haar in de Verenigde Staten gevestigde productie-installaties.

“Bij Enviva gaan wij een solide verbintenis aan met duurzaam en verantwoordelijk bosbeheer, en onze klanten doen dat ook,” zei voorzitter en CEO, John Keppler. “Met de SFI-hulpbroncertificering wordt een belangrijk deel van onze wijd verspreide duurzaamheiddoelstellingen voor alle bedrijven erkend. Dit stimuleert onze klanten een verstandige keuze te maken met betrekking tot hun aankoop van vernieuwbare biomassabrandstof.”

Enviva heeft de certificering verdiend door tegemoet te komen aan de vereisten voor vezelbronnen in overeenstemming met de norm SFI 2010-2014 (doelstellingen 8-20). Dit certificaat geeft vergunning voor een aan controle onderhevig proces waarbij de aanschaffing van hulpbronnen samengaat met de bevordering van verantwoordelijk bosbeheer. Hierbij worden producenten onder andere gestimuleerd training aan houthakkers en bosbouwkundigen te ondersteunen terwijl leveranciers in Noord-Amerika aangemoedigd worden geoogste gebieden te herbebossen, bedreigde en uitstervende diersoorten te beschermen, en de beste beheerpraktijken uit te oefenen om de kwaliteit van het water te garanderen.

Meer dan 72 miljoen hectares in heel Noord-Amerika zijn gecertificeerd volgens de SFI-norm voor bosbeheer. Dit is de grootste en enige kwaliteitsnorm voor bossen ter wereld. De vereisten van dit unieke SFI-programma voor vezelbronnen bevorderen verantwoordelijk bosbeheer op alle bodems waarvan geleverd wordt.

“Het SFI-programma waardeert de belangrijke rol die alle boslandeigenaars spelen bij het beschermen van de gezondheid en duurzaamheid op lange termijn van al onze bossen. Hiertoe behoren de miljoenen families van boseigenaren in Noord-Amerika die houtvezel aan de deelnemers van het SFI-programma vestrekken,” zei SFI Inc. President en CEO Kathy Abusow. “Door aan de SFI-vereisten voor vezelhulpbronnen te voldoen, schaart Enviva zich bij het groeiend aantal bedrijven die samen met de landeigenaars bosbouwpraktijken op miljoenen hectares land helpen te verbeteren.”

Over Enviva

Enviva stelt zich ten doel voorkeurspartner en leverancier van houtpellets uit duurzame hulpbronnen en andere verwerkte biomassa te zijn, met als doelstelling klanten als nutsbedrijven en in de industriële sector van dienst te zijn, zodat deze minder van fossiele brandstoffen afhangen en hun bedekkingsgebied voor koolstof verminderen. Enviva levert sinds 2007 houten chips en pellets aan klanten in de V.S. en Europa. Voor meer informatie over Enviva, en ook werkgelegenheid kunt u terecht op www.envivabiomass.com.

Over SFI Inc.

SFI Inc. is een onafhankelijke 501(c)(3) liefdadigheidsinstelling zonder winstoogmerk. Het bedrijf alleen is verantwoordelijk voor het onderhoud, de controle en verbetering van het internationale erkende Sustainable Forestry Initiative (SFI) programma (www.sfiprogram.org). SFI Inc. staat onder leiding van een driedelige Raad van Bestuur waarin op gelijkwaardige wijze de milieu-, sociale en economische sectoren vertegenwoordigd zijn.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Enviva LP