Marcella Smeele biedt frisse kijk op muziek marketing


Marcella Smeele biedt frisse kijk op muziek marketing met 8 nieuwe masterclasses

's-GRAVENHAGE, 20161013 -- Marcella Smeele, een fris nieuw gezicht in de muziekwereld, lanceert na een uitverkochte eerste ronde dit najaar 8 masterclasses speciaal voor artiesten die hun naamsbekendheid willen vergroten. De masterclasses zijn te bezoeken in Eindhoven, Amersfoort, Zoetermeer, Amstelveen, Amsterdam, Groningen, Rotterdam en zelfs via YouTube. Tijdens een 2 uur durende, interactieve sessie biedt zij artiesten diverse nieuwe perspectieven op hoe zij hun naamsbekendheid kunnen vergroten, hoe zij succesvoller te werk kunnen gaan en hoe ze (meer) optredens kunnen krijgen.

[Marcella Smeele] Marcella Smeele studeerde Artiestenmanagement en heeft zich vervolgens gespecialiseerd in marketing en business modellen voor artiesten op het exclusieve Berklee College of Music (Boston, U.S.). “Als 13-jarig meisje wist ik al dat ik een opmerkelijke bijdrage wilde leveren aan de artiestenwereld”, reageert Marcella. “Ik wil ervoor zorgen dat artiesten van hun passie hun beroep kunnen maken. Ik help ze met het vinden van nieuwe media kanalen, hoe ze deze optimaal kunnen inzetten om de interactie aan te gaan met bestaande fans en om nieuwe fans te bereiken.”

Eerder dit jaar vond al een succesvolle eerste ronde van deze masterclasses plaats. Thijmen den Hartigh, gitarist bij Anger Machine, bezocht de masterclass bij Q-Factory in Amsterdam. “Na enkele oefeningen kreeg ik een veel duidelijker beeld over mijn muziek. Het concept achter mijn muziek kwam eindelijk tot leven en daar ben ik nog steeds dankbaar voor”, aldus Thijmen.

Twee van deze masterclasses organiseert Marcella op uitnodiging van Bax-shop in Amsterdam en Rotterdam en zijn gratis te bezoeken. Tijdens deze workshop leert Marcella artiesten hoe ze succesvoller kunnen worden in hun carrière door het inzetten van social media en door het bouwen van een fanbase. Daarnaast is Marcella de eerste in de Nederlandse muziekindustrie die via YouTube haar masterclass via live gaat streamen, artiesten kunnen tijdens de sessie vragen stellen. 

Marcella hierover: “Ik zeg niet dat ik de complete waarheid in pacht heb, maar wat ik wel kan bieden zijn bewezen strategieën, nieuwe inzichten en een duidelijk stappenplan. Mijn voldoening ligt in het motiveren en inspireren van getalenteerde artiesten en muzikanten om hun doelen te bereiken."

Eén van de artiesten die Marcella in de afgelopen jaren heeft begeleid is Cordula, zangeres van Jackie Please: “Ik leerde van Marcella hoe ik me zelfverzekerder kon profileren op social media. Ik heb altijd veel ideeën en plannen en Marcella heeft me geholpen deze om te zetten in handelbare, hapklare brokken waar ik mee aan de slag kon.” 

De masterclasses in Amsterdam en Rotterdam zijn in samenwerking met Bax-Shop. Deze zijn gratis toegankelijk en de rest van de masterclasses kosten €8,50 entree. Inschrijven kan via synergyformusic.com/masterclass.


Deel: ' Marcella Smeele biedt frisse kijk op muziek marketing '




Lees ook